Matrix


Idag har jag varit till frisören, gick till Moderna Salongen eftersom jag hade presentkort där. Tyvärr blev jag inte alls nöjd, min utväxt syns fortfarande. Enligt honom så blir det så eftersom jag är helblekt innan och då när man gör täta slingor så suddas utväxten mest ut och försvinner inte helt. Sen sa jag att jag ville behålla längden på håret eftersom det tar sån tid för mitt hår att växa ut. Nu vet vi ju alla att dom flesta frisörer alltid klipper kortare än man sagt, och så är fallet även här.. Aja, det växer väl ut, och jag kommer snart ge upp det blonda och bli brunett så man kan färga skiten själv hemma, det blir betydligt billigare.

Nu över till en film.

Man har ju fått höra väldigt många gånger att Matrix är en film man bara "måste" se minst en gång i livet. Jag har helt missat att se filmen under uppväxten, trots att den är rätt gammal vid det här laget. Den kom ut år 1999 och har fått betyget 8,7 på IMDB, och jag har fått höra från många att det är en av dom bästa filmer dom sett. Jag hade nog lite för höga förväntningar på filmen, då jag inte blev så jätte imponerad. Effekterna i filmen är ju verkligen asballa för att vara en sån gammal film, och jag kan tänka mig att det måste ha varit jättehäftigt på den tiden. En del av effekterna funkar ju än idag. Vissa delar av filmen tycker jag är väldigt lik Inception, och andra delar mindre lika. Jag gillar ju Inception men den här filmen känns ändå inte som min typ av film alls. Vet inte varför jag tycker om den ena filmen men inte den andra, jag kom på mig själv ibland med att sitta och tänka på annat. Filmen får ju ändå ganska många plus för dom coola effekterna och bra skådespelarinsatser. Jag ger den betyg 6,4






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0