Bakdags hemma hos Lundssons


Idag har vi varit en sväng på Kupolen och försökt leta lite julklappar, men vi hittade inte direkt på någonting bra. Jag ska gå med kära kusin imorgon istället och hoppas att vi hittar några klappar att ha med i julklappsspelet som vi kör varje Julafton hemma hos mormor och morfar. 3 julklappar var ska vi ha, det bestämde vi för några veckor sedan. Det är rätt svårt att hitta på julklappar som kan passa alla olika åldrar och människor. I alla fall så bestämde jag och Erik oss för att köpa hem grejjer så vi kunde baka  nu innan julen, vi köpte ingredienser till Knäckflarn och Limekola, det blev riktigt dyrt eftersom vi inte har en enda bak-ingrediens hemma, men nu kan vi ju baka fler gånger om vi vill. Kola tycker jag är riktigt knepig att få till bra, den blir antingen för mjuk eller stenhård, men jag fick till den skapligt bra, kanske lite för mjuk men den blev bra när det stått en stund i kylen. Knäckflarnen som Erik skulle göra var riktigt svåra att göra! Man skulle klicka ut lite smet på plåten med lite mellanrum emellan, det skulle visa sig att det behövdes en extremt liten klick smet och vääääldigt långt mellanrum mellan dom. För kakorna blev riktiga mastodontkakor som flöt i hop med varandra! Tur att vi gjorde flera plåtar så att några blev bra i storlek.


Så här stora blev kakorna första vändan, Jag lyckades övertala Erik om att bre på smörkräm som jag blandat till ovan på en kaka och lägga en annan kaka ovanpå, det blev gott. Erik ville dock ha sina "Au naturelle" så hälften blev vanliga tråkiga kakor ;)

 

Såhär såg kolorna ut inslagna och färdiga=)

 


Kommentarer
Postat av: Novembersara ©

JAG MÅSTE SMAKA PÅ KAKORNA?!?!?!?!

2010-11-30 @ 11:17:27
URL: http://novembersara.blogg.se/
Postat av: Novembersara ©

SV: Nej jag har aldrig smakat sådana men dom ser ju fan asgoda ut :D

2010-12-02 @ 10:34:11
URL: http://novembersara.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0