Bränna på burk


Förut brukade jag sola rätt mycket solarium, då det ser väldigt fräsht ut att vara brun. Har dock insett att cancer risken ökar enormt om man solar ofta. Så nu håller jag mig till att sola bara ibland. Emellan gångerna så använder jag brun utan sol av olika märken. Lättast att få jämnast är i sprayform, med kräm som man smörjer in så blir det lätt fläckigt. Min favorit BUS är Spraytan in a Can. Den har ett superbra spraymunstycke som gör att resultatet blir jämt och snyggt, men självklart kan man aldrig få till ett lika bra resultat som en äkta bränna ger. Jag har hunnit gå igenom väldigt många olika sorter och den här är den som ger minst orange resultat. BUS har ju annars en tendens till att gör att man ser ut som en morot i färgen. Färgen håller skapligt länge, ett par dagar, ännu länge om man inte duschar. Svårast är att få till ett bra resultat på händerna och på insidan av handlederna, så där brukar jag använda en kräm BUS och smörja noggrant. Efteråt är det viktigt att man tvättar handflatorna med tvål och vatten, annars ser dom mörkbruna ut efter ett par timmar.




ICA MAXI är det enda stället som jag vet säljer Spraytan in a Can







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0