The big bang theory


Jag och Erik har nog sett serien FRIENDS rekodmånga gånger, jag har ärligt talat svårt att tänka mig att någon annan kan ha sett varje avsnitt fler gånger är vi har. Jag vill inte ens veta hur många DYGN i timmar sammanlagt som man lagt ner på att titta på serien. Det finns ju ändå 10 säsonger! I snitt skulle jag nog säga att vi tittar på 2 avsnitt per dag, låter kanske mycket men ofta tittar vi på fler avsnitt än så per dag, men jag måste ju slå ut det på ett ungefär.

(365 +356= 730)
alltså 730 gånger per år.
Varje avsnitt är ca 20 minuter långt,
alltså 40 minuter per dag.
40 gånger 730 = 29200 minuter per år
= 486 timmar per år. !!!! (Ett helt år är 8760 timmar långt)


Onödigt att veta kanske, skulle nog helst inte velat veta det men gjort är gjort ! Som ni kanske förstår så behöver vi helt klart en ny serie att titta på, men jag tycker att alla vi har börjat titta på inte håller måttet. Inget är tillräckligt roligt för att man ska fortsätta titta, men vi fick nys om en serie som har hållt på ett tag som ska vara riktigt rolig. The big bang theory heter den och vi har sett 2 avsnitt och den verkar riktigt bra! Så äntligen så har vi kanske hittat en serie som vi faktiskt kan följa.



 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0