Robinson 2010



Imorgon är det premiär för Robinson 2010. Robinson gick ju på SVT när man var liten, och jag kommer ihåg att alla kompisar satt som klistrade framför tvn när det sändes. Själv så förstod jag inte hypen över Robinson utan tyckte det verkade som ett trist program, och gav det aldrig en chans. Förr, förra året började jag följa Robinson i brist på annat och insåg att det ju är ett underhållande program även om det känns som att det börjar spåra ur totalt nu. Det blir bara värre och värre förhållanden att leva i för dom deltagande, dom lever i misär. Man får se människor som ligger helt utslagna och kräks och svimmar, då är det inte ett underhållande program längre! För varje år blir det bara värre och värre och jag är lite rädd för hur sjutton deltagarna ska överleva detta året. Jag tänker ge Robinson en chans i år, men kommer sluta följa det om det visar sig bli Misär-TV. Det som  känns kul är att dom faktiskt blandar alla olika sorters människor i samma grupp och ber dom sammarbeta och komma överens. Robinson måste vara en otroligt tuff utmaning och jag beundrar alla som vågar prova, för jag skulle aldrig göra det.



Här är årets deltagare




Såhär säger tre av deltagarna:

Daniel Sjökvist

36-årig egenföretagare från Gotland, med fru och två barn. Driftig och händig byggare och fixare.

Vad är det som gör dig till en överlevare?
- Inget problem att äta vad som finns och jag kommer att göra allt för att hitta det, och vinna!

Heléne Ekelund

47-årig lärare från Trollhättan, med make och tre barn. Beskriver sig själv som en ”positiv krigare”.

Någon sorts människor du har svårt för?
- Lata personer som utnyttjar andra.

Gurkan Gasi

26-årig arbetssökande från Västerås. Gift. Skämtsam glidare som tar det lugnt.

Varför ville du vara med i Robinson?
- Jag vill testa mig själv, hur mycket jag orkar.






Daniel Sjökvist

36-årig egenföretagare från Gotland, med fru och två barn. Driftig och händig byggare och fixare.

Vad är det som gör dig till en överlevare?
- Inget problem att äta vad som finns och jag kommer att göra allt för att hitta det, och vinna!

Heléne Ekelund

47-årig lärare från Trollhättan, med make och tre barn. Beskriver sig själv som en ”positiv krigare”.

Någon sorts människor du har svårt för?
- Lata personer som utnyttjar andra.

Gurkan Gasi

26-årig arbetssökande från Västerås. Gift. Skämtsam glidare som tar det lugnt.

Varför ville du vara med i Robinson?
- Jag vill testa mig själv, hur mycket jag orkar.


Kommentarer
Postat av: anna

Tycker några år i början var det så himla bra, men tycker som du inte om när det blir misär-tv. Visst ska det vara hårt, hårda tävlingar och sådär... men deras hälsa måste ju ändå gå först, inte att underhålla tittare som gillar att se andra plågas. Hoppas det blir bra imorgon! Kram!

2010-10-06 @ 21:54:48
URL: http://madeinjapan.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0