Rött täcke till pojkhäst

 

Jag och mamma var iväg i förrgår till stallet och välkomnade den nya tjejen Adelina till stallet, hon flyttar in med sina två hästar. Sen bestämde jag mig för att rida ut. Vi kom dit ganska sent så det blev mörkt väldigt snart, Ingen fara jag har ju pannlampan tänkte jag... men insåg ganska snart att batteriet var helt dött. Spela roll tänkte jag å red i väg ut i skogen, HELT BÄCKSVART, såg ingenting var som en svart vägg framför mig. Tailor verkade inte bry sig överhuvudtaget utan knallade på precis som det vore dagsljus. Jag fick endel grenar i huvudet kan jag säga eftersom jag inte såg något, det var lite läskigt faktiskt. Red lite längre än jag tänkt från början så Tailor såg väldigt lättad ut när vi kom hem igen.

Tailor är helt omöjlig att köpa täcken till, jag tror vi har varit till Aubiose (hästaffär) säkert 100 gånger och bytt storlekar på täcken, men inget passar. Så tillslut så bestämde Aubiose att dom skulle beställa hem två täcken från Bucas eftersom det är dom som passat bäst hittils. Igår hämtade vi täckena, och dom passade! Det ena var dock Rött! Tjejjig färg på en pojkhäst ;D . Men jag älskar rött så det gör absolut inget!

 

 


Tailor i sitt fina nya RÖDA täcke                                   Han ser då nöjd ut



Kommentarer
Postat av: Therese

Perfekt i juletid ;)

2010-11-28 @ 09:46:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0