Tips på bra smink




När jag inte använder mineralsminket från märket        Om man har en foundation som inte riktigt håller
Everydayminerals så brukar jag lyxa till det             hyn matt hela dagen så kan man svepa över det 
med en foundation från Clarins, heter                         här mattande pudret från Makeupstore. Det heter
Teint Eclat Mat. Jag har problem med väldigt             Micronized comact powder - Tranclucent. Det
fet hy som har en tendens att bli väldigt glansig            ser väldigt ljust ut i dosan men det spelar ingen roll
oavsett hur matt foundationen sägs vara. Men              för det är genomskinligt, det ger alltså ingen färg
Clarins foundation håller verkligen vad den lovar.         så alla hudtoner kan använda det. det här pudret
Hyn håller sig matt hela dagen och den har                  håller hyn matt hela dagen, och dosan har en smart
suverän täckning som döljer finnar och annat.              och stor spegel i locket som jag använder mig av hela
Dessvärre är den ju rätt dyr men då får man ju            tiden. Man behöver inte ta så mycket puder på borsten
överväga om den är värd priset, och det tycker            så pudret är väldigt drygt och räcker länge.
jag verkligen att den är.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0