Idolprat





Hello Darlings! Idag vet jag inte riktigt vad som händer, Erik har åkt iväg till lägenheten som han håller på att renovera för att sälja och tjäna pengar. Som jag har fattat det så är det väldigt mycket jobb kvar, vilket är lite dumt eftersom han måste betala hyra på den varje månad trots att ingen bor där. Han fick den till så bra pris så han kommer nog göra en rätt stor vinst på den skulle jag tro.

Vem hejjar ni på i Idol? Jag tittade igår, såklart Idolnörd som man är haha. Det här är det enda året hittils som jag verkligen inte tycker att det finns någon riktigt bra guldklimp i högen (Förutom Jay då som är asbra och unik) Jag tycker ingen av tjejerna har en unik röst alls, och väldigt många sjunger falskt.

Jag och 3 tjejkompisar sökte faktiskt till Idol för ett par år sedan som en kul grej. Vi visste såklart redan innan att vi inte skulle gå vidare, men såg det som ett minne för livet. Vi ställde oss i kön kvällen innan runt kl 23:00 om jag minns rätt. Sen stod vi där hela natten och vi hade verkligen jätte skoj! Sen på morgonen var man ju något förstörd efter att ha varit vaken hela natten. Sen efter några timmar så kom programledarna, dom försökte få kön att skrika och det var omtagningar 100 gånger. Sen tillslut fick alla springa in. Väl inne skulle man då försöka sminka sig och fixa kläderna, vilket var omöjligt då dom få toaletter som fanns var helt okuperade av flera hundra tjejer som skulle sminka sig samtidigt. Egentligen hade det inte spelat någon roll om man sminkat sig eftersom inget smink i världen hade kunnat hjälpa det trötta ansiktet.

Eftersom vi hade stått rätt långt fram i kön så blev det ganska snart våran tur att bli inkallade i ett rum med 5 stolar där man fick sitta i ett par minuter sen blev en person inkallad och dom andra fick hoppa ett steg åt höger till stolen brevid ända tills det blev ens egen tur. Då fick man gå in i ett rum där det satt 2 personer ( inte riktiga juryn) 3 kameramän och en fet Idolskylt på golvet som man skulle stå på. Sen var det bara att sätta igång att sjunga, och har man inte sökt till Idol så kan man inte ens föreställa sig hur jäkla nervös det är att stå där med kameror upptryckta i fejset. Jag har total blackout från den stunden och kommer bara ihåg att jag inte hade gått vidare.

För er som inte vet så får alla som söker först träffa olika jurygrupper som bedömmer om man går vidare eller inte. Dom som går vidare till den riktiga juryn är dom personer som är Jättebra eller Asdåliga. Dom jätte dåliga går vidare för att det är bra TV.

Har du gått vidare så får man träffa riktiga Juryn dagen efter, och alltså stå i kö igen men då en betydligt kortare kö.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0