Walleclinic today


Idag har vi haft Walle-clinic igen på ridbanan hela dagen. Det gick inte sådär super bra tycker jag, fick ingen bra känsla. Men Therese tyckte att det såg bra ut, och jag kollade på filmkameran efteråt och det såg inte lika illa ut som det kändes. Ridbanan är helt genomgeggig så han kändes lite småsur över det, även lite seg. Efteråt var all utrustning helt geggiga av sand, så det tog en stund att få rent. Sen passade man ju på att kika på när dom andra red sina pass. Riktigt kallt var det att stå där vid staketet, tappade känseln i alla fingrarna men det var det värt. Man lär sig mycket av att titta på när andra rider också. Måste få ordning på formen på Tailor, han känns väldigt tung att rida ihop just nu, och jag har inte riktigt koll på hur man rider ihop honom på en hand. Men det kommer väl med tiden hoppas jag. Filmklipp från träningen kommer senare.


Erik har åkt iväg på Halloweenfest med Tony nu, dom ska ut i ödemarken långt bort. Han har köpt Coola linser från "Fargadelinser" som ser ut som zoombieögon eller något liknande. Han skulle öva att sätta in dom igår och jag sa "Lycka till med det! *Ironi* "För jag vet hur lång tid det tog för mig att sätta i ett par färgade linser som jag köpte förut (4 och en halv timme), plus att ögonen var helt knallröda av irritation när man väl fick i dom. I alla fall så försökte Erik sätta i dom själv först men det gick inte alls så jag fick hjälpa honom. Jäklar vad svårt det är! Dom vänder bara på sig i ögat hela tiden och så ramlar dom ur. Efter någon timme hade vi fått i dom till slut. Så här blev resultatet:


 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0