Nu är vi Sambos

Nu har jag och Erik äntligen flyttat ihop i en lägenhet (En 2a)på Östermalm, ungefär bakom Maximteatern. Lägenheten är bara på 42 kvadrat men den känns större då ytan är väl planerad. Än så länge har vi inte slagit ihjäl varandra, men det kommer väl senare hehe. Det saknas en del möbler fortfarande men vi har flyttat in det viktigaste. För någon vecka sedan var vi iväg till Pk möbler och köpte en Tv möbel, ovh man tror ju att PK möbler ska ha en hyffsad kvalitet på sina saker men tydligen inte. När vi kom hem så packade vi upp alla delar och letade efter beskrivningen, men det fanns ingen. Suck! men efter lite om och men hade vi listat ut hur alal delar skulle sitta sen var det bara att sätta igång. Helt omöjligt var det! ALLA delar var helt vinda och skruvhålen var borrade jätte snett. 4 och en halv timme tog det oss att sätta ihop möbeln, och vi var helt svettiga efteråt. Den ser då fin ut iaf där den står med våran tjocktv ovanpå och det är ju huvudsaken. Jag är lite förvånad att Erik inte har köpt någon plattTV än jag trodde att det skulle vara det första han skulle köpa, men ikke.

Det går superbra med nya hästen vi köpt. Topsail Tivio heter han men kallas för Tailor. Han är en 11 årig valack som Waldemar Wass har haft som tävlingshäst, han är tävlat upp till EM i reining. Det känns superkul att äntligen ha en rutinerad häst som kan lära mig å Mor det vi inte kan. Tycker lite synd om honom ibland bara.. när vi gör helt fel och han inte förstår något alls vad vi vill och ser helt förbryllad ut. Han är så genomGó som gör allt man ber om.

På lördag är det KM i Vansbro och mamma ska vara med i 2 eller 3 klasser. Vi får se om jag ska vara med i någon, i så fall åker jag ner på tävlingsdagen. Mamma och Ullis ska sova över där från dagen innan, men det har jag ingen lust med.

Over and Out




Tailor och Waldemar Wass
Tailor och Waldemar Wass                                                                    Tailor och mamma vid Bysjön



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0