Testat Fiberwig, den nya mascaran



"Fiberwig är en mascara som består av två typer av supertunna nylonfibrer; ett kort och ett långt. Dessa sammanflätas för att skapa en lätt och mjuk hinna över dina fransar. Vid extra applicering byggs dessa fibrer på. Resultatet blir naturliga fransar med extrem längd!


Fiberwig ger långa och separerade fransar utan klumpar. Mascaran sitter hela dagen utan att flaga. Den speciella borsten jobbar med fibrerna och separerar varje ögonfrans. Den unika inkapslande formula varken smular eller kladdar"

 

Så står det på Fiberwigs hemsida.

Jag bestämde mig för att testa den för att se om den håller vad den lovar, och det kan jag berätta att den verkligen gör! Det tar lite tid att jobba upp längden på fransarna eftersom mascaran bygger på sig själv med hjälp av fibrer, så om man inte är beredd att lägga lite tid på att ha på mascaran , ska man leta efter en annan mascara.

Fransarna blir långa och separerade, någon enorm volym får man inte utan det är mycket längd istället. Förut hade jag Dior -Diorshow som favorit mascara, den gav längt och väldig volym men vad hjälper det när all mascara ligger under ögonen i slutet av dagen?

Fiberwig sitter där den ska hela dagen, har inte lämnat ett spår på huden, inte ens under ögonbrynen som det brukar kunna bli. En annan bra sak är att  när man ska tvätta bort den så använder man 38grader varmt vatten så lossnar all mascara i små "tuber", det ser nästan ut som att ögonfransarna ramlar av, men så är det alltså inte.

Detta är min nya favoritmascara, den finns bl.a på Åhlens.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0