Ett husdjur som sällskap?

Jäklar vad jag är sugen på att köpa en ett djur, det känns så tomt här i lägenheten utan ett husdjur. Har ju haft 3 stycken hamstrar genom åren, Cezzan (Som senare döptes till Cezar då det visade sig vara en hane), Tiffy och Speedy. Hamstar är otroligt mysiga lättskötta och billiga i drift. Nackdelen med dom är att dom en ensamdjur och vill inte ha en rumskompis. Därför har jag tittat och läst lite om Gerbiler vill inte leva ensamma utan vill gärna ha ett par rumskompisar. Dom är vakna lite då och då under dagen och lite då och då under natten. Nackdelen med dom verkar vara att dom gärna gräver och sprätter i spånet vilket jag gissar kommer betyda att hela badrummet kommer vara nedskvättat med spån. Dom vill gärna bita på galler om buren är en gallerbur, vilket min är. Jag har inte direkt någon lust att köpa en ny bur, då dom kostar väldigt mycket. Har funderat lite på råttor, dom vill också leva flera tillsammans i samma bur. Men återigen så är min bur alldeles för lite för råttor, och då måste jag köpa en ny. Men det kanske det är värt? Erik är dock inte särskilt road av mina planer att köpa råttor.

Citerar: "Men älskling då... jag vet inte om jag vill att du ska fylla halva lägenheten med råttburar "

"Men vi kan ha dom inne i badrummet"

"Vad sägs om en katt istället älskling.."

"meh.. "


Vi får väl se om han får sin vilja igenom eller inte. Vi var och tittade på kattutsällning i förrgår, dom hade knappt några kattungar tillsalu och dom få som fanns var svindyra rent ut sagt. 9000 kronor fick man punga ut för en kattunge om man ville ha en. Problemet med en katt är att dom lever så himla länge, har man väl köpt en katt så är man bunden till den rätt länge. En hamster lever ca 3 år bara, alldeles lagom.



Speedy min senaste hamster, han blev 3 år R.I.P                               Två stycken gerbiler




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0