Brorsans födelsedag och Lera

 

På bilden ovan ser ni den vackra lervällingen som jag smart nog lyckades parkera fast bilen i idag. Jag har varit i Årby hela dagen idag, mer än så kan jag inte säga då en viss person läser min blogg och får inte veta mer än så. jag fick låna pappas volvo att åka hem i, och vi har ju en "gästparkering" här utanför vid vändplanen på gräset. Det har tyvärr blivit väldigt lerigt av alla bilar som står där. Men inte tänkte jag så mycket på det utan jag parkerade där utan att tänka efter. Senare skulle jag och Erik på födelsedagsfika hemma hos bror min, och jag skulle då ta volvon dit. Tyvärr så var det helt kört för bilen satt helt fast i leran. Erik försökte också få loss den, men vi misslyckades. Pappa var inte allt för glad kan jag säga ! ;=) .


Vi tog Eriks bil istället, och åkte på trevligt fika med Mormor,Morfar,Mamma,Pappa,Anders och jag och Erik



Anders hade gjort en god tårta med jordgubbar.



Allihopa samlade vid rumsbordet. (Lägg märke till att Erik sitter och läser en hästtidning;))

 

 

Efter kalaset så följade mormor, morfar och pappa efter oss med Blåa bilen hem till lägenheten för att hjälpa oss få loss gamla bettan. Vi hade tänkt att använda bogserlina och dra upp bilen, men pappa fick loss bilen på första försöket! Wierd... Vi skyller på att leran antagligen hade fryst lite.

 

På lördag är det dags för mammas 50 års fest ute i MC klubbstugan.38 personer blir vi! Kommer nog bli skoj. Imorgon är det dags för praktiken igen. Har varit där ett par gånger nu, först kändes det lite tråkigt och som att jag inte hade något att göra och stod mest där och kände mig dum som inte gjorde något. Men igår så fick jag lära mig kassan lite granna. Rätt krångligt var det, så det tar nog ett tag att lära sig den. Jag ska även få börja svara i telefon och så där. Vet dock inte riktigt vad jag ska säga eftersom jag i princip inte kan svara på en enda fråga som kunderna ställer... men men det löser sig säkert med tiden.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0