Fia goes tant

Jäklar vad dåligt jag har sovit i natt. Det är så jäkla varmt i den här lägenheten så man blir galen. Erik verkar dock inte ha några problem att sova, för han snarkade järnet. Vi öppnar ju fönstren på kvällen en stund, men det verkar inte hjälpa för efter någon timme så är det kokhett igen. Erik alstrar för mycket värme helt enkelt.

 

Idag så bar det iväg till praktiken igen, men den här gången så var det inte det gamla vanliga tråkiga utan idag skulle jag få sitta sminkmodell eftersom jag var sjuk förra gången jag skulle göra det. Idag skulle jag dock inte få bli snygg utan Leena skulle sminka mig till en gammal gumma. Det var tre stycken kursdeltagare idag som satt och stirrade på mig medan Leena sminkade. Jag hade ingen spegel framför mig eller så, så jag hade ingen aning om hur jag såg ut. När Leena var klar efter 1 och en halv timme så bad hon mig titta i spegeln. Och herregud som jag såg ut! Hellt sjukt vad man kan göra mycket med lite (mycket) smink. Hon satte även upp mitt hår i tantfrisyr och sprejade det så det blev grått, och så satte hon på mig en gammal sjal runt halsen som tanter brukar ha.

 

När jag kom hem från praktiken, så satte jag och Erik oss utanför vårat fönster på våra två brassestolar som Erik har köpt. Tyvärr så var vi lite sent ute, då solen nästan var borta och det var rätt kyligt. Hoppas verkligen att vi kommer ha mycket sol där längs väggen sen i sommar. Är lite orolig att huset mitt emot kommer skymma den.

 

Efter att ha suttit där i 20 minuter så åkte vi till Ica Maxi för den välbehövliga handlingen. Vi har en strategi nu för tiden att undvika att åka dit vid 5 när alla slutar jobbet för då är det så jäääkla mycket folk!

När vi handlat gick vi på BIO, mer om det i nästa inlägg.

 

 


(Jag har tagit av mig sjalen här)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0