Godisförbud och Promenad

Jag och Sara hade lite tråkigt så vi bestämde oss för att ta en promenad och mötas mitt i centrum. Sen gick vi runt där en stund och var OTROLIGT, och då  menar jag verkigen Lidande sugna på godis. Jag och Sara har nämligen ingått en pakt att vi inte får äta godis. Inge chips, ostbågar kakor eller liknande grejjer! Så då var vi ju jätte smarta som gick in på Konsum och gick runt alla godis och kakhyllor och sa typ "åååh kolla Marabou har gjort nya kakor åhh va gott! " Vi gick verkligen runt och plågade oss själva. Men till slut så gick vi till frukten och köpte ett äpple och satte oss på en bänk och tuggade på den utsöka frukten (NOT). Anledningen att vi ska hålla oss ifrån godis är att vi är totalt sockerberoende och det vill vi få bort så vi kan gå ner ett par kilo till sommaren. Dock har vi tyvärr fuskat någon gång redan, trots att vi bara hållt på en vecka. Sara hade en weak moment när vi gick hem till hennes pojkväns-lägenhet efteråt, och sa i princip " Men kom igen nu köper vi godis, skulle det inte vara gott med lite godis, vi skiter i det här nu!! " Men jag stod på mig och talade om att inte en jävla chans:P Mamma var hit med ett fyllt påskägg med godis igår och jag trodde jag skulle smälla av. Jag tog påskägget och la det i hennes hand och sa " Åk nu fort hem med ägget innan jag hinner ångra mig" Starkt jobbat av mig! eller hur?



Sara med den utsöka frukten och ett fejksmajl

 

Gnällig och otroligt godissugen, frukten hjälpte tydligen inte.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0