Mammas 50 års fest!

I Lördags var det dags för mamma att fylla 50 år, och ha stooor fest ute i MC stugan. Tyvärr så kunde inte Eriks föräldrar komma då han mamma ringde på förmiddagen och talade om att Erik pappa åkt på hjärtflimmer och dom var på sjukhuset. Han har haft problem med det förut och äter medicin för det, men nu hade det hänt igen. Han mår bättre nu och är hemma som tur är. Trots att dom inte kom, så var vi ändå 38 personer! Stugan var jätte mysig, och mamma å pappa hade dukat upp två långbord som vi satt och åt vid. Det var en del hästfolk och en de grannar och jobbvänner.  Susanne och Raoul satt mitt emot mig,Erik,Nadia och Ronja, det var kul att prata lite med Susanne det var ju ett tag sedan man sågs. Förutom när vi sprang på varandra på Aubiose Rean, men då hade ingen av oss tid.

Efter maten var det dags för tårta, mammas jobbar kompis hade gjort en tårta i form av en Westernboots, jätte fin var den! Efter fikat så skulle vi leka lekar! *Suck* ;)
Vi var fyra lag som fick tävla mot varandra två och två. Jag fick anta utmaningen mot min Bror såklart! Vi skulle stapla muggar i en pyramid utan att dom ramlade och sedan med en hand dra ihop varje rad tills alla muggarna stod i varandra. Det gick inte så bra! Uppenbarligen byggde jag väldigt snett, så det ramlade mot slutet hela tiden. Fick erkänna mig besegrad av bror...

Mot slutet av festen skulle Nadia iväg på krogen, så jag och Erik skjutsade hem henne till Linda och jag och Erik åkte hem och tog en nattmacka. Sen var det bara att åka tillbaka till festen och plocka ihop all mat och det. Det blev sjuuuuukt mycket mat kvar, typ hälften. vet inte hur dom hade räknat.

När vi skulle åka hem så blev det lite problem med att få hem alla bilar då bara 3 av oss var nyktra och vi hade 5 bilar där av någon konstig anledning. Så det blev endel turer fram och tillbaka innan vi äntligen kunde gå och lägga oss (och ta min medicin 4 timmar för sent, var helt död nästa dag)


Raoul och Susanne mätta och belåtna.

Quuutie right?, Ronja i bakgrunden med kameran i högsta hugg! Ronja åt ingen mat för hon bantar så hon satt och tuggade tuggumi hela kvällen ! haha.

 

Erik fin med skjorta och nya Röda snygga byxor!

 

Den fina tårtan som mammas jobbarkompis skapat!

 

Dags för paketöppning! Många fina saker fick hon. Här får hon en ljuslykta.

 

Nu ska jag iväg på en promenad och möta Sarabara, vi ska knalla iväg till Kupolen och köpa nytt Top Coat till mig så jag tappade min i badrumsgolvet igår och tydligen så var den gjord av glas... så nu luktar det nagellack i hela badrummet.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0