Sjukling och praktik-tjabbel

Jaha då sitter man här med influensa IGEN. Erik har ju varit sjuk nu dom senaste dagarna, så jag sade till om honom igår att "om tre dagar så ligger jag också sjuk" då svarade han "Nejdå det är nog ingen fara" Men jo, rätt hade jag minsann. Mår som en påse skit typ. Känns som att man har influensa väldigt många gånger per år, och varje gång så är det Erik som smittar mig. Självklart blir man sjuk när det är valborg i morgon också, det kunde ju inte varit på någon oviktig helg, nej självklart ska det vara på en viktig helg.

Idag har jag i alla fall släpat mig iväg till Cozmoz, för jag ringde Annelie och bad om ett möte idag angående praktiken/arbetsträningen. Jag blev förvånad när jag stötte på SötSara utanför Cozmoz-dörren. Vi pratade lite sen skulle hon in på möte med Malin och jag in till Annelie. Jag trivs inte där alls på praktiken som det är nu. Att sitta sminkmodell var ju i och för sig kul, men det var ju bara två dagar. Nu är det ju tillbaka till det vanliga igen, och jag känner bara NEEJ jag vill inte...Det känns dom att praktiken stjälper mer än det hjälper just nu och så ska det ju inte vara.

Vi har suttit och försökt komma på något annat ställe att vara på, men det är svårt att komma på något ställe då jag inte vill ha någon kundkontakt då jag tycker det är jobbigt att klistra på ett leende när jag mår dåligt. Och har man hand om kunder så SKA man vara trevlig, annars är det fel yrke. Dom flesta brancher man kommer på så är det ju affärer mest känns det som. Jag sitter och går igenom gula sidorna just nu och försöker komma på vad jag kan tänka mig, men inget känns lockande. Det är ju svårt att veta vad man vill när man inte provat på något heller. Hur som helst så känner jag att skönhetssalongs-biten inte känns helt rätt. I alla fall inte som jag mår nu, då det ju faktiskt är ett serviceyrke.

Pratade med Sara i telefon nyss och hon fick en timme på sig att fundera ut en bra praktikplats till mig  ;) . Ska ringe henne snart å höra vad hon kommit på!

Kommentarer
Postat av: Ellen

Kul att du bloggar! Fortsätt så :)

2011-07-12 @ 20:54:43
URL: http://djurförsäkring.net

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0