Hundvakt,Vattentunnel,Rädd hamster

Den fina lilla bäcken


Tar en lite paus från den otroligt jobbiga shoppingen ;)



Ovan är två bilder från igår. Jag och kusin skulle ju ut och springa (haha vem försöker vi lura?) runt sportfältet, men eftersom Erik blev kvar ett bra tag i 1:an så hade jag ingen bil. Lat som jag är så orkade jag inte gå till kusin, och kusin orkade inte gå till mig. Så kusin och Fia gick en sväng på kupolen i stället. På vägen till kupolen så skulle vi gå under tunneln och möttes av en liten fin bäck av vatten! Vi stod där ett bra tag och funderade hur vi skulle göra, en gubbe skojjade med oss att man skulle haft en båt. Efter en stund så insåg vi att det var för jobbigt att gå runt hela vägen till den andra tunneln så vi bestämde oss för att bli lite blöta. Det gick ju rätt bra med stora bamsekliv. Vi gick runt ett bra tag i affärer men hittade inget speciellt så där. Köpte refill tandborstar (två st) till min eltandborste, då tandläkaren i princip tvingar mig att använda den, då det tydligen är mycket bättre en en vanlig tandborste. När jag nu har en stående i badrumsskåpet så kan jag ju lika gärna använda den eller hur. Problemet var att när vi gick in på apoteket så ser jag prislappen. 120 spänn!! för 2 jäkla borstar? Köpte dom ändå, var ju tungen. Nu ska jag inte byta borste på 2 år, lite äckligt kanske, men nödvändigt.

Idag har ringde Anders och undrade om jag kunde vara hundvakt för han skulle jobba. Jag har ju sagt att jag gärna har Isak här, men att det inte får vara för tidigt på morgonen. Anders börjar ju ofta 5 på morgonen, och då funkar det inte så bra för mig då jag mår som skit så tidigt på morgonen. Men idag så började han 5 så det passade ju utmärkt. Jag tog Isak med mig till stallet, för mamma hade inte tid att ha Tailor idag. Jag longerade honom på ridbanan en stund i leran. Tyvärr så var det för kletigt så jag gav upp ganska snabbt. Jag gick på en promenad med Isak runt byn inan jag åkte hem. Isak ligger här på golvet bredvid mig och sover. Sid sitter i sin bur helt vettskrämd, han har suttit blixt stilla hela dagen från när Isak kom hit. Jag och Erik har försökt att få honom slappna av, men han känner hundlukten och är vettskrämd. Stackarn! Han blir väl lugn när Isak åker härifrån om en timme.


Isak utanför Stallet, han väntade mest på att få åka hem igen kändes det som.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0