Fika med Ronja och Cozmozmöte

Inatt har jag sovit absolut NOLL, inte sovit ens en minut, riktigt jobbigt var det! Jag bara låg och vred och vände på mig, och blev irriterad på alla tåg som kom, och hur jäkla kokhett det var inne i sovrummet. Det kändes som att Erik sov ungefär lika dåligt som jag gjorde. Jag skulle upp kl 8 för vi skulle till ATG med Tailor (Mer om det i ett senare inlägg), så när klockan var 5 och jag inte somnat än så blev det ännu svårare att sova för då tänkte jag bara " Nu är det ingen ide och somna för snart ska jag upp" ;)

Har gått runt lite som en zoombie hela dagen, men nu har jag varit vaken så länge så nu är jag mer övertrött. Jag har i alla fall först varit på Cozmoz möte idag. Mötet var med både Annelie och Jenny, jag hade helt glömt bort mötet idag för konstigt nog så låg det inte inlagt i min mobilkalender. Jag brukar alltid vara väldigt noga med att lägga in möten där så jag blev lite förvånad när Annelie ringde och påminde mig om mötet. Först pratade jag och Annelie lite ensamma om hur sommaren varit och så. Sedan kom Jenny och vi hade praktikuppföljningsmöte. Vi talade om att jag ska gå till Transportstyrelsen på  måndag och höra om chefen Maarit kommit tillbaka från semestern. Jag hoppas på ett JA från henne att jag får ha praktik där på den adimistrativa avdelningen. Jenny frågade även hur det gått med lägenhetsletandet och jag berättade att jag fått lägenhet men att styrelsen i föreningen måste godkänna oss först.

Efter mötet på Cozmoz cyklade jag hem (100 m) och ringde Ronja, och så drog jag och hämtade upp henne och så åkte vi till kupolen för en fika. Det blev waynes coffe. Svindyrt är det ju där inne men jag har varit så himla sugen på att prova det senaste bakverket som kommit till sverige, Macroner. Nej inte makaroner, utan Macroner. Ska vara någon blandning av maräng och biskvi typ. 12 kronor styck kostade dom! Rena rånet! En is-the köpte jag också 56 spänn blev det till slut. Macronerna smakade helt okej, choklad var godare än hallon, men jag måste nog ändå säga att vanliga maränger är godare. Men nu har jag ju testat i alla fall.

Efter fikat så kunde vi såklart inte låta bli att gå i affärer, och jag hittade ett linne inne på Wear it som ska slå igen den här veckan. 60 % rabatt var det på linnet. Det var som dragkedjor på axelbanden, rätt häftigt. 120 kr blev det =)

Efter shoppingen hyrde vi film på hemmakväll, och köpte Ben & Jerrys såklart. Filmen vi såg hette "Life as we know it" 6,0 i betyg på IMDB. Lite lågt tycker jag, den förtjänar en 7a då den var riktigt rolig emellanåt.


Snygg min man gör då, redo att prova hallon-macronen


Ronja med systemkameran i högsta hugg!!


Hallon och choklad

Kommentarer
Postat av: Ronja :)

Haha men gud vilken hemsk bild på mig! x) Men det har varit en jätte trevlig/rolig dag :D <3

2011-08-10 @ 01:07:47
URL: http://bananachiquita.blogg.se/
Postat av: Ronja :)

Din bild var väl inge hemsk! söt ju :p

2011-08-10 @ 13:29:19
Postat av: Ronja :)

Din bild var väl inge hemsk! söt ju :p

2011-08-10 @ 13:30:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0