Pjuh!

Har varit iväg i går morse till ATG med Tailor, jag hade inte sovit på hela natten tack vare att det var enormt mycket tåg som väckte mig hela tiden. Plus att det verkligen är 100 grader varmt här inne på nätterna trots att jag har altandörren öppen ? Väldigt mysko eftersom det inte varit särskilt varmt utomhus. I alla fall så tog jag mig iväg och mötte upp mamma i stallet. Hon hade släppt ut hästarna på morgonen och sedan mockat och borstat Tailor blank och fin. Sedan for vi iväg mot ATG. Vi hade bokat tid där eftersom Tailor inte har känts helt ren i traven och galoppen när vi ridit. Plus att vi tyckte det syntes att han haltade när man bara gick med honom.

När vi kom fram till ATG så fick vi faktiskt komma in den tiden som det var sagt! Första gången någonsin tror jag, i vanliga fall brukar man alltid få vänta en stund extra. Antar att det hade att göra med att det var en morgontid. Jag hatar ju morgontider eftersom jag mår så jäka kasst då, men det fanns tyvärr ingen annan så det var bara att pallra sig iväg.

Maria (veterinären) Gjorde böjprov på alla benen och jag fick springa på spring-gången flera gånger med Tailor. Han markerade knappt. Vi Longerade även honom och då såg hon väl ytterst lite att han haltade. Han såg mer trippig och stel ut sa hon. Hon tog i alla fall två röntgenbilder på bakbenen och dom visade ingenting eller ytterst lite. Hon sa att det var ingen belastningshälta utan en rörelsestörning, som kan vara svårt att svara på vad det beror på. Men hon sa att "vi ger honom kortison och tuppkam som vi sprutar in i leden, sedan skrittar du i två veckor och sedan kan du köra igång som vanligt" Hon tyckte även vi skulle ta bort slideskorna bak eftersom hon tyckte dom såg ut att "trycka" mot strålen, och att det kanske var dom som var problemet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0