Tapetletning och Bäsnabad

Igår vaknade jag först upp brevid sötnosen, så satt vi och chillade en stund på balkongen i värmen. (Det var en riktigt varm dag igår!) Sedan åkte Erik iväg till ettan och fortsatte renovera. Själv så umgicks jag med Sötnosen Ronja. Hon tog en promenad hit i värmen och tittade på lägenheten och hon drack massa vatten ;D. Sedan gick vi mot stan och Maxim för att köpa glass! Tyvärr var mjukglassmaskinen trasig, men vi köpte kulglass istället, och självklart den godaste toppingen till, Noisette! Mums! Jag måste köpa en sådan flaska sedan som jag kan ha hemma.

Jag och Rojje fick lite lust att kolla på tapeter, så vi drog till Flugger färg och kollade igenom massvis med kataloger med prover i. Det finns hur mycket som helst att välja mellan så det känns som att jag aldrig kommer kunna bestämma mig för vilka jag vill ha. Många av dom är väldigt dyra också, vilket kommer bli dyrt även om jag bara ska ha en fondvägg. Väggen bakom tv´n i vardagsrummet är väldigt stor nämligen. Vi hittade en jätte häftig tapet som såg ut som att man tittade ut genom ett fönster i New York eller något. Såhär såg den ut:

Bilden blev lite suddig, men man ser ju på ett ungefär hur den ser ut.

Vid det laget så höll jag och Ronja på att smälta bort så vi gick hem hit och tog bilen iväg till Bäsna och badade. Erik drog med mig dit igår, jag hade aldrig varit där innan men det var jätte mysigt! Liten badplats, men det var en brygga och en flytbrygga lite längre ut. Varmt i vattnet var det också.

Det kändes inte som att det var lika varmt i vattnet som när jag och Erik var där, men det var kanske för att solen gick i moln ett tag. Jag lyckades få i Ronja i alla fall! Hennes första bad för i år, helt otroligt:P
Vi badade inte så jätte länge utan låg mest och glassade i solen, och tittade på några barn som hade "simskola".


Kommentarer
Postat av: E

Var coola tapeter faktiskt, du hade rätt. Fast synd att kortet blev lite suddigt babe :p

2011-08-06 @ 17:25:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0