Ikea-tur och Tandvärk

I förrgår kom Erik hit efter jobbet och myste lite. Sedan talade han om att han var tvungen att åka till Ikea för att köpa ett badrumsskåp till ettan han håller på att renovera.Jag sa att jag gärna följer med till Ikea för jag behöver lite grejjer till lägenheten. Så jag ringde mamma för att fråga om vi kunde låna deras bil (Combi) men hon svarade inte( Ute och red) så det slutade med att vi fick åka till Eriks pappas jobb och byta bil med honom så vi åtminstonde kunde ha takräcken på (ingen combi). Resan till Gävle gick bra, men tyvärr var vi ute i sista minuten som vanligt så vi kom dit lite sent. Klockan var nog kvart över 6 och dom stänger 8. Så vi virrade runt som yra höns där inne, lite smått irriterade på varandra för båda ville åt olika håll. Erik hittade i alla fall det han skulle ha, och jag hittade väl en del småkraffs men sedan fick jag syn på två korgstolar och skulle bli perfekta på min balkong. Så det fick bli ett köp. Jag fick lappen av tjejen som jobbade där och jag betalade i kassan sedan skulle dom hämtas ut i varuutlämningen. Som allt med Ikea så tänkte vi ju att det antagligen är förpackat i kartong. Men när tjejen kom ut med dom i varuutlämningen så kommer hon ut med två korgstolar staplade i varandra. HAHA! korkade som vi är så tänkte vi ju inte på att korgstolar går ju inte att ta isär i delar, det är ju EN del! Hur som helst så släpade vi ut dom till bilen och försökte få in en i baksätet, men det gick absolut inte. Ikea skulle stänga om 5 minuter, och där stod vi med två stora stolar och en liten bil! Efter mycket om och men hade vi fått upp dom på taket och lindat runt 40 varv med spännband hahaha...
Dom andra som stod på parkeringen skrattade åt oss, vi kände oss som MR bean när han har en stol på taket.
Vi fick köra i 70-80 km /h hela vägen hem, alla bilar bakom oss blev LIIIITE irriterade kan jag säga! ;)
Fick iallafall hela stolar med oss hem, dom höll som tur var.

Igår var jag och Erik hem till Årby och grävde mask i mammas växthus. Vi hittade väldigt många små som inte duger att ha på kroken. Men med lite tålammod hittade vi ett par större. Sedan drog vi iväg till Sången på Fisketur! Vi metade eett bra tag tills det blev riktigt mörkt, det nappade ett par gånger men ingen fisk ville fastna på kroken.

I natt har jag inte sovit någonting, har haft sån tandvärk. Den har blivit värre för varje dag sedan tanläkaren lagade ett hål. Hon har lämnat en springa mellan tänderna där det fastnat mat hela tiden och idag stod jag inte ut en minut till så jag ringde akut tandvården på Borlänge sjukhus. Jag fick komma dit klockan 1 . Hon talade om att min tandläkare hade lagat lite knasigt och att dom var tvugna att göra om det. 600 spänn blev det. Men hon sa i alla fall att jag inte borde ha ont från och med nu.





På våran mysiga fisketur, det blev ingen fisk!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0