Fisketur i Sången

I förrgår så skulle jag och Erik först åka och bada och vi funderade på att åka till Dammsjön först, men det slutade med att vi åkte till Deras sommarstuga i Sången! När vi kom dit så hälsade vi först på eriks moster kerstin som var där, hon brukar vara där hela dagarna på sommrarna. Vi bestämde oss ialla fall för att skippa badandet och ta en fisketur istället! Problemet var att vi inte hade köpt någon maggot, så det vara bara att ta spaden och börja gräva! Men tyvärr så insåg vi ganska snart att det inte finns någon mask i snustorr sandjord, vilket hela skogen består av. Så vi tog med dragspö istället. Först var vi (Erik) tvungna att tömma båten på vatten, det hade visst regnat en hel del, för vi (Erik) fick jobba länge med att ösa ut vatten. Sedan bar det iväg på sjön, vi åkte en bra bit bort ganska nära en liten ö och där började vi fiska. Jag fick inte ett enda bottennapp vilket är helt otroligt för att vara jag! Tyvärr så fick jag inte heller någon fisk. Vi fiskade i och för sig inte så länge, så vi skyller på det.

När vi kom hem så gjorde vi den mest knäppa grejjer jag gjort i hela mitt liv tror jag, men kul var det ! haha, mer än så kan jag inte säga.

Nu är Erik ute och joggar i Mellsta, själklart frågade han om jag ville följa med men jag är alldeles för lat! Fet och glad.




Är vi inte för söta?


Nice wiew hah?


Båtmästaren Erik sköter spakarna


Man ser ju vilken talang jag är


Chilli´n in the Sun

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0