Sällskapsspel-kväll i Skäddarbacken

Fy sjutton hur man mår idag. Jag Sara och Ronja ville inte ta med oss vinterjackorna in på Rea-shoppingen så vi lämnade dom i bilen och gick från bilen och in på kupolen. Svinkallt var det, och de var nog lite dumt. För idag är jag förkyld, har as ont i halsen och huvudet, och har lock för öronen. Hoppas jag slipper feber och sånt.
Erik åkte nyss här ifrån han skulle å gymma, och handla på Ica Maxi.

Igår kväll tog jag först en dusch, sedan kom Erik och hämtade mig och så åkte vi till Skräddarbacken och hängde med Klas,Lovisa,Tobias och Josefin. Dom åker hem idag till sina hemplejs, så vi ville hinna ses innan det. Vi satt i Beyers kök och spelade ett sällskapsspel som Tobbe å Josefin tagit med. Tror att det hette typ "upp till Bevis" eller något liknande. Man spelade i par och jag och Erik hade ju direkt förväntat oss att ta sistaplatsen, men det gick riktigt bra! Vi ledde en stor del av spelet, sedan jävlades folk lite med oss på slutet med utmaningar så vi halkade efter och slutade på en andra plats. En person läste ett ord baklänges och så skulle man tala om vad ordet var framlänges, och så skulle man klara så många som möjligt på 30 sekunder. Jag var bättre än jag trodde på det. Sedan skulle man köra "hand mot rumpa" pekfinger mot vrist" osv och klara så många som möjligt utan att tappa korten. En annan grej var att man fick två listor med olika ord som man skulle memorera under en kort tid, sedan fick man en fråga tex "vilka är olika frukter?" och då skulle man säga dom frukter man kom ihåg. Riktigt trevligt hade vi i alla fall.

Jag har äntligen lyckats installera min skrivare med hjälp från Erik!




Ida,Sophia och Klas


Sophia och Ida visar upp sina skills med korten



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0