Julen är över

Sådär ja, då har man klarat av Julafton och dagarna före och efter. Detta året var ju lite speciellt för oss, vi har ju alltid firat hela släkten hemma hos mormor och morfar oftast, men ibland hemma hos oss i Årby. Men i år så blev det tyvärr så att Nadia å Ronja skulle fira med Anna-Lena och Lucille, och Dennis och Susanna skulle fira med hennes släkt i Säter, och då hakade Mormor och Morfar på dit. Och våran familj kände väl att det skulle vara lite konstigt att fira i Säter bland massa främlingar, så vi bestämde att det fick bli en lugn Jul hemma i årby, bara vi fyra. Vi åt lite mat, sedan tittade vi på Kalle (Tradition) och sedan kom Erik en stund och så öppnade vi lite paket. Ja har fått så OTROLIGT mycket saker och möbler till min lägenhet för hur många tusenlappar som helst.. helt sjukt. Så jag förväntade mig inga paket, men dom hade köpt ändå! Dumt! fick en skrivare som jag verkligen är i behov av då jag hela tiden måste åka hem till Årby för att skriva ut.

När vi hade öppnat paketen så följde jag med Erik hem till Skräddarbacken och så var det dags för deras paketöppning. Och herregud vad överseriösa dom är! nästan avundsjuk haha.. Rim på varenda paket och säkert 100 paket under granen. Det var hans föräldrar och syster och så var Eriks moster där. Fick en muffins bakery bok som jag kommer få mycket användning för! Klockan blev nog 11 innan vi åkte därifrån och skjutsade förbi Anna vid kyrkan där eriks föräldrar skulle sjunga. Sedan for vi hem till Årby för att hämta mina julklappar och spela lite kortspel med familjen. Sedan åkte jag och erik hem och firade våran "jul". jag tror vi somnade runt 4 ungefär =). Helt okej Julafton faktiskt även om den inte blev som vanligt.

Igår var det ju Juldagen och är det någon gång man ska festa så är det på Juldagen. Det var ju hela huset gungar. Man är tvungen att vara där redan runt halv 9 om man ska ha en chans att komma in, om man inte har köpt biljett. Vilket vi inte hade gjort. Så direkt efter stallet så skyndade jag mig att duscha och göra iordning mig men jag hann ändå inte på förfest utan jag fick möta upp Erik och alla hans vänner som varit på förfest hos Jontes pappa, och så ställde vi oss i kö. Kön var inte lång alls utan det tog bara ett par minuter! =D. Var även kul å träffa Tobbe och Josefin som var hemma över Jul. Väl inne på Hela huset så mötte jag upp Sara! jag och Erik visade även upp våra Bugg-skills, vi var ju helt klart bäst på dansgovet (NOT), men kul var det. Tyvärr var vi döva när vi väl skulle åka hem, för det var så hög volym och vi råkade sitta lite väl nära högtalarna. Men Idag har som tur är tjutandet minskat något i öronen. Man måste ju lära sig att vara försiktig när både jag och Erik har tinnitus.

Bra bild verkligen ;) pappa blundar och Isak fick vara med, eller åtminstone hans ögon haha


Brorsan

 

Syster & Bror

 

La familia

 

Anna, Skräddarbacken

 

Deras Julgran

 

 

Vi pussades lite på Hela Huset


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0