Kusinvitamin flyttar

Idag har jag först varit på Cozmoz möte med Annelie, det gick bra. Sen efter det så gick jag runt på stan en sväng och väntade tills Nadia ringde, för jag och Linda skulle följa med henne och kolla på den nya lägenheten som ligger på Bullermyren som hon ska flytta till. Först så åkte vi till Tunabyggen centrum och hämtade nyckeln. Dom som jobbade där var lite griniga tycker jag, först fick vi inte ens komma in och vänta i 5 minuter på att tjejen hon hade bestämt tid med skulle komma dit, utan då fick vi stå ute i kylan och vänta istället. *Tummen upp på den* Tunabyggen i ett nötskal. Hur som helst så fick vi nyckeln till slut och så åkte vi till lägenheten och tittade på den. Den var fin och Nadia kommer nog att trivas bättre där än i lägenheten hon bor i nu. Det kan ju knappast bli värre i alla fall. Nadia hade lånat Anna-Lenas bil idag, och tyvärr är den ju skitliten rent ut sagt, och med tre personer i den så fick vi i princip in tre kartonger sen var den proppfull. Så vi fick åka fram och tillbaka flera gånger mellan lägenheterna och ändå lyckades vi knappt få med oss någonting kändes det som. Jag ska höra med mamma så kanske Nadia kan låna hästtransporten iställlet att köra grejer i.

Imorgon är det dags för andra delen av Svenskaprovet som jag gör, jag är lite smånervös men det kommer nog att gå bra. Vad jag förstod det som så ska jag skriva en berättelse, och så rättar han hur bra språk man använder sig av när man skriver.



Glad trots att hon jobbat hela dagen och är dööötrött (Fick höra det hela tiden ;) )


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0