Love and other drugs

Jag har velat se den nya filmen Love and other drugs, jag tror att den går på Bio fortfarande. Det verkade vara en kärleksdrabbelfilm och Erik var väl inte jätte glad när jag föreslog den. Men för min skull så sa han att vi kunde se den. I huvudrollerna finner vi Jake Gyllenhaal och Anne Hathaway. Skämten var riktigt roliga emellanåt, även om det lite då och då blev lite väl Cheezy skämt. Det här är nog den film med mest NAKET som jag sett i hela mitt liv (Som inte var en Porrfilm;)) Det känndes som att mer än 80 % av alla scener var naket, och inget skylande av delar här inte utan riktigt modigt av skådespelarna var det. Även om filmen kan verka ytlig så hade den ett djup i sig också. Den handlar om Jamie som får jobb som "läkemedelsförsäljare" för Pfizer (Vilket förresten känns väldigt konstigt att dom har med riktiga företag och läkemedelsnamn, tex Zoloft i filmen) och han är en riktig Player som ligger runt med tjejer för att ta sig fram. Han träffar till slut Maggie som är lite annorlunda mot dom andra tjejerna, och det visar sig att hon har en allvarlig sjukdom. Mer än så ska jag inte berätta om handlingen om någon vill se den här. Jag tycker att filmen helt klart är bra och sevärd. IMDB betyget är 6,6 lite väl lågt kan jag tycka. Nog kan den få  en 7á av oss.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0