Shopping och Lust och Fägring



Aj aj aj jag har så himla ont i höfter och knän efter gymmandet, jag går runt och haltar för att det gör så ont. Jag har ju gått hos sjukgymnast förut för mina överrörliga leder som gör att jag får smärta i höfter och knän, och då kommer jag ihåg att jag fick ont av träningen. Jag får kanske ta det lite lugnt i fortsättningen, problemet är bara att jag gärna vill springa eller köra Crosstrainern så man får upp pulsen lite. Löpbandet tar väldigt hårt på knän och mina höfter, likadant med Crosstrainern även om den är något snällare. Är så trött på mina kassa knän och höfter dom ställer alltid till det.

Idag har jag gått runt i Falu Centrum i ett par timmar, jag åkte dit för att gå in på Lust&Fägring som ligger där. Det är en skönhetssalong som ligger lite utanför centrum. Dom har en butik men sen i källaren har dom massa kurser inom smink och skönhet. Jag gick dit för att höra om det finns någon möjlighet att få ha praktik där. Tyvärr så var inte Chefen där när jag var dit. Så jag ska åka dit imorgon eller ringa in. Efter jag varit dit så passade jag på att Shoppa lite, jag hittade ett par mjukisbyxor och ett par jeans med två "knapprader" framtill. det var kul att gå runt i Falun som omväxling det är ju väldigt sällan man är dit, trots att det bara ligger två mil bort. Det känns ändå lite drygt att leta praktikplats där, även om det bara är två mil så minns jag hur jobbigt det var att pendla varje dag när jag pluggade på FaluFrigymnasium. Vi har ju gått igenom alla praktikplatser som är inriktade på det jag vill här i Borlänge, så då är det ju bara Falun kvar. Frågan är om jag ska tänka om och hitta någon annan typ av praktikplats här i Borlänge istället. Jag ska fundera lite över det.

Jag har börjat spela Sims3 på datorn, snacka om nostalgi! Det visade sig att det är precis lika roligt som det var när man var liten. Tiden bara flyger iväg när man sitter och spelar, i natt satt jag uppe halva natten för att jag inte ens märkte att klockan blivit så mycket. Erik tyckte dock att det såg tråkigt ut, men han har ju aldrig testat att spela det heller! Inte ens när han var mindre.



"Jeggings" med två knapprader framtill                                                        Mjukisbyxor!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0