Bounty Cupcakes

Jag har gjort Bounty Cupcakes, det var Leila´s recept. Receptet finns på www.Recept.nu.

Jag kollade på tv4+ och såg Leila göra Bounty Cupcakes som såg underbart goda ut och det såg sååå lätt ut när hon gjorde dom. Hela natten i natt så har jag drömt om dessa cupcakes, och i drömmen var dom sjukt goda. Så jag såg detta som ett meddelande från Gud att jag skulle baka dessa idag. Jag och Erik var iväg till Maxi, så då passade jag på att köpa alla ingredienser som jag saknade (Vilket skulle visa sig vara i princip allt), så med andra ord så skulle det bli väldigt DYRA cupcakes. "Så det vill till sig att dom blir goda nu" tänkte jag. Jag satte igång bakandet samtidigt som Erik gjorde kycklingsallad, och jag kan säga att det var minst sagt KAOS i köket. Jag var väldigt stressad för det var så mycket som skulle göras på samma gång, och jag är så fruktansvärt klumpig. Tappade saker till höger och vänster och det var smält choklad överallt! Erik borde ju blivit sur när jag kletade mörkchoklad på alla skåpluckor och tappade ett decilitermått mjöl över halva golvet, men han skrattade mest;D. När jag väl hade gjort själva muffinsen så skulle dom kallna, då passade vi på att äta mat. Efter det så tänkte jag att nu är det "bara" frostingen kvar att göra, och det kan väl inte vara så svårt? Nej det hade det nog inte varit om vi hade haft en normalstor mixer, men nu hade vi en mixer i miniformat, stor som en kaffemugg. Så jag fick göra allting 5 gånger, vilket blöev väldigt drygt och kletigt. Sen när jag skulle spritsa på frostingen på muffinsen så hade vi ingen riktig spritser, utan jag tillverkade en av bakplåtspapper. Jag kan säga att det rann smält choklad över hela mig! haha! men jag fick i alla fall på det någorlunda bra, förutom att det såg lite ut som en bajsklutt ;)

Nu har jag precis smakat en Cupcake och jag kan säga att den var god men inget speciellt, tyvärr. Inte söt alls, vilket jag absolut trodde dom skulle vara med alla söta ingredienser. Frostingen var lite väl osöt för min smak, då jag älskar översöta saker .



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0