Lisselhaga Ridhus med Ullis och Ronja

Jag, mamma,Ronja och Ullis har varit iväg till Ridhuset i Lisselhaga. Mamma ringde och bokade en timme åt oss. Det var egentligen lite för kallt för att åka till ridhus, då man fryser som en gris när man ridit och blivit svettig och så ska man till och lasta o.s.v, men det var kul ändå. Det var bara att ta en varm dusch när man kom hem. Tailor var lite väl pigg idag då han hade väldigt svårt att stå still när mamma skulle testa att svinga ett lasso över huvudet på honom, han var lite het och tyckte inte alls att han skulle behöva stå still. Eller så kanske det var så att han inte riktigt förstod, och han trodde kanske att han skulle gå när man började viffta ovanför huvudet. Vi testade att gå över en klarblå presenning också. Det gick väl så där, tyvärr så är han lite skeptiskt för allt nytt. Han är väldigt duktig på just reining delarna, men när det kommer till andra saker, som att stå still och våga kliva över nya saker så är han rätt lättskrämd. Vi får nog jobba lite mer med sånt om det ska fungera på tävling sedan.
Jag tränade i alla fall just reining och mycket galoppombyten längs fyrkantsspåret med förvänd galopp.

Jag och Erik hade tänkt att gå på Bio idag, vi tänkte se The next three days. Tyvärr så har vi sovit grymt dåligt i natt på grund av ett siden-lakansett som vi fick av min mamma. Det var helt omöjligt att sova med. Det var så statiskt att det blixtrade och fötterna karvade sig fast haha. Både jag och erik har bara legat och suckat. Så det blev ingen bio idag för ingen av oss orkade. Erik hade borstat tänderna vid 21:00 redan ;).

Imorgon är det Alla hjärtans dag, jag och Anders ska hem på fika hos mor och far. Efter det så ska jag hem å gosa med Erik, sen kom vi på den hemska saken att vi har tvättid imorgon! haha bra tänkt av oss där att boka in tvätttid på Alla hjärtans dag! Aja vi får väl göra det bästa av situationen och gosa emellan tvättmaskinerna (Det där kan tolkas på olika sätt ;D )



Här är vi en filmsnutt ,en ganska långsam Spinn!


Ullis och Brorsan, Jag och Tailor och Ronja och Gibbson i bakgrunden



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0