Alla hjärtans dag och Svenskaprov

Nu har jag inte uppdaterat på ett par dagar, men jag har inte direkt haft någon blogglust tyvärr. Mådde inte så bra igår, och jag har sån hemsk mensvärk så jag vet inte vart jag ska ta vägen. Konstigt det där, jag hade aldrig mensvärk när jag var lite yngre utan det har blivit värre nu med tiden. Hoppas bara att det stannar här och inte blir värre bara. Lite too much information kanske, men det är ju min blogg och jag bloggar för min egen skull så jag får skriva vad jag vill så det så! Alla hjärtans dag har ju passerat och det blev väl inte riktigt så romantiskt som man skulle önskat. Erik jobbade ju som vanligt, så jag och Anders åkte till Ica Maxi och köpte med oss fika som vi åkte hem till mor och far med. Vi hade en trevlig liten stund där hemma, sen skulle mamma och pappa iväg till stallet med en gammal garderob som vi ska ha hästgrejjer i. När Erik kom hem från jobbet så kom vi tyvärr på att vi korkat nog bokat in Alla hjärtans dag som tvättdag! Inte konstigt att det var helt tomt och ingen som hade bokat. Så vi skulle alltså tvätta från kl 5 - 10 och Erik kom hem halv 4, kul! Vi hann inte ens laga någon fin mat, utan vi åt köttbullar och makaroner! hahaha. Ja ja den dagen är väl lite överskattad ändå tycker vi.

Annelie har fått tag på Lust och Fägring, och Chefen sa att hon skulle höra lite med dom andra som jobbar där vad dom tycker om att ta in en praktikant. Sen så skulle vi höra av oss Imorgon, så får vi se vad hon säger. Håller tummarna nu, det känns ju inte helt dödsdömt i alla fall.

Annelie berättade senast jag var där att alla som är inskrivna på Cozmoz får/ska göra en Svenska-kartläggning för att se lite hur man ligger till och så. Så idag har jag varit där och pratat lite först med en svenskalärare som jobbar på Komvux. Vi hann även börja lite med provet, 2 delar gjorde jag idag. Resultatet blev på den översta delen av medel. En del var riktigt lätt och den andra var lite klurigare, det kändes verkligen som man var tillbaka i skolan men det var rätt kul faktiskt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0