Hundvakt och långpromenad!

Igår så hade jag och Erik, brorsans hund Isak här hemma. Anders jobbade från 12:00 till 24:00 så vi tänkte att det kunde vara kul att vara hundvakt. Redan efter en timme så verkade Isak uttråkad så då bestämde vi oss för att ta bilen till Gammelgården och ta en promenad runt sjön. Isak var lite olydig och sprang lite väl långt före oss p.g.a att han var så himla pigg, men det var superfint väder även om kinderna var helt bortdommnade av kylan efter en timme. Vi mötte väldigt många andra hundar på stigen så det verkar vara ett populärt ställe att promenera på. När vi kom hem sen så kollade vi på filmen "Black Swan" med Nathalie Portman i huvudrollen. Riktigt seg konstig dålig film, som har fått väääääldigt högt betyg på IMDb förstår inte alls varför. Igår var tredje det dags för delen av Melodifestivalen. Riktigt dåliga bidrag som vanligt, det enda som var rätt bra och säkert kan bli en vinnare (Bara melodifestivalen, inte en chans i Eurovision) är  Erik Saade med låten Popular.

Idag har jag och Erik gått upp sent och ätit resterna av American Take away pizzan som vi köpte igår. Sen har vi inte gjort ett skit och har en fruktansvärt tråkig dag. Vi sitter vid varsin dumburk med chips i mjukisbrallor. Jag har börjat läsa en bok som mamma fått från jobbet som heter "Jokern" av Markus Zusak, jag läser ju aldrig böcker nu för tiden (Gjorde alltid det när jag var yngre) så det ska bli spännande att se om jag lyckas läsa ut denna. Men än så länge så verkar den lovande. Lätt språk och mycket humor.



Utsikten över Älven var fantastisk!


Erik och Isak trängs på den smala stigen


Jag sitter på en bänk som vi hittade längs stigen


Så här trött var Isak när vi kommit hem från den långa promenaden


Sid vaknade lite senare på kvällen och upptäckte hunden och var skräckslagen en bra stund men till slut så gick det ganska bra emellan dom.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0