Westernhäst = Dressyrhäst?

Testar att blogga från mobilen, kommer antagligen inte att fungera då det inte gjorde det förra gången. Idag har jag först varit på kupolen och shoppat, jag hittade en del saker faktiskt så det var skoj! Efter det så var jag iväg till stallet ocj red en sväng på ridbanan. Jag kom på den roliga iden att testa att rida dressyr på Tailor. Han såg riktigt förbluffad ut när jag satte på "sjärtlappen" (vad vi westernmänniskor kallar vanliga sadlar) och han tittade konstig på mig nör han fick på sig vanligt träns och bett. I början av ridpasset så blev han lite förbluffad när jag hade korta tyglar o, men efter ett par minuter var han superduktig och skulle definitivt kunna bli dressyrhäst haha! Även om jag har rodot western i flera år så är det konstigt att det är den klassiska ridningen som totalt sitter i ryggmärgen, jag bara gör saker automatiskt utan att tänka. När jag rider western så måste jag ofta tänka till innan jag gör något annars skulle jag göra precis tvärtom. Det är väl nackdelen med att ha ridit engelsk ridning från början på ridskola

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0