Ponnyakuten

 

 

Jag fick ett tips av min vän Therese förut att kika på ett program som hade börjat sändas på SVT som heter Ponnyakuten. Det handlar om en duktig hästkille som heter Tobbe larsson, Tobbe är djurvårdaren som blev en internationell stjärna i det som kallas frihetsdressyr. Innan programmet har han auditions där barn mellan 11-14 får söka. Dom som söker har olika "problem" med sina hästar som dom vill ha hjälp med av Tobbe. Ibland så blir man riktigt rädd när man ser vilka ponnyer som föräldrarna har släppt upp sina barn på, utan att ha den blekaste aning om hur man hanterar en häst. Det är riktigt farligt emellanåt, sparkar bett och avkastingar till höger och vänster. Till slut så väljer Tobbe ut dom 8 barn som han tror att han kan hjälpa bäst, och dom får vara med på ridlägret. Sedan får man följa hur det går under 17 avsnitt per säsong. Jag följde alla 17 avsnitt förra säsongen och nu har säsong 2 startat!Så nu är det alltså 8  nya barn man får följa. Programmet är ju egentligen riktat till yngre människor, så det känns som att man kan det mesta, det handlar mest om vanligt "vett". Men programmet är ändå underhållande tycker jag. Är man hästintresserad så kommer man förmodligen gillar programmet skarpt! Jag vet inte när det sänds på tv, men alla avsnitt ligger ute på SVT PLAY


Kommentarer
Postat av: Anonym

åh ponnyakuten är så bra ! :D tyå längtar tills varje söndag :D

2011-01-25 @ 16:02:13
URL: http://henkeochtilda.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0