Tavelmålning med Kusinvitamin

Jag och Nadia kom på den briljanta idén att måla tavlor ! Vi åkte iväg till Biltema (LOL) och köpte tavelduk (Heter det så?) penslar och Akrylfärg. När vi kom hem hit till lägengeten så lade vi ut massa tidningar på golvet och satte igång. Jag hade G- i Bild på högstadiet så jag ska väl knappast skryta med min talang! Jag tänkte att då kör jag på ett motiv man inte kan misslyckas med , simpla hjärtan. Det gick åt skogen redan från början, jag ville ha mörklila bakgrund och tyckte att jag tog den lila tuben, men tydligen tog jag en blå tub haha. Så det var inte mycket annat att göra än att köra på blått. Vi köpte 2 tavlor var som ska sitta bredvid eller lodrätt ovanpå varandra på väggen. Nadias tavlor blev jätte fina och mina satt vi bara och skrattade åt ! HAHA. Men kul var det! Och färg hade jag precis överallt! Jag målar tydligen med hela kroppen! Hade tänkt att tavlorna skulle hänga i vardagsrumet, men eftersom det blev blå bakgrund så passar dom inte alls in där. Dom får nog hänga i sovrummet där dom inte syns så väl. Erik skrattade lite och tyckte jag var söt, aja ;) Erik tyckte att färgen stank så hemskt, men det visade sig vara Nadias fötter ! ;)




Självklart hade vi godis som tilltugg, som jag nu ska träna bort på Må Bättre



Mina NOT so vackra tavlor, men lite sötfula? ;D


Nadias mästerverk

Kommentarer
Postat av: Kusinvitamin

hahahah så vackra dom blev! :D dina blev visst bra, roligt att följa dig under processen HAHA jösses vad du höll på! färg över hela dig och 1 HEL tub gick åt för 3 bakgrunder haha :P du är så söt :D

Puss Love You!

2011-01-28 @ 20:02:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0