Hämtat sängen o sadelutprovning

Tycker att det är lite tråkigt att blogga när jag inte har någon kamera, anledningen att jag inte har någon kamera är att batteriet är slut och batteriladdaren ligger nerpackad i någon kartong någonstans. Alla saker är ju fortfarande i kartonger ståendes här i min brors gamla rum. Jag och mamma har dock kört iväg det mesta nu till min lägenhet.

Idag var jag och mamma och hämtade upp Erik och så åkte vi till Jysk för att hämta min säng/sängar som hade kommit. Vi köpte även täcken och lakan och en tvättkorg, Sen lastade dom in sängen i hästtransporten och så for vi iväg till Ringen. Vi la allting ute i vardagsrummet så länge, för vi hade ingen skiftnyckel så vi kunde inte sätta ihop sängen. Så det får bli ett projekt till imorgon.

Vad konstigt det kommer bli att flytta själv, känns väldigt wierd just nu och det känns som någon konstig dröm ungefär. Vet inte riktigt vilken dag jag "flyttar", men vill gärna få dit tv-bänken och tv´n först, och montera ihop sängen först såklart. Målning av väggar får bli sedan när vi blivit godkända av föreningen.

Tidigare på dagen var jag till stallet och red Tailor. Peter från Dalawestern var där igår och provade ut sadel åt honom, han hade 2 stycken med sig själv och sedan ville han se hur dom två sadlar vi redan har låg. Tailor orginalsadel som vi fick med honom, som Walle specialbeställt låg inte alls bra tydligen. Den är alldels för stor och alldeles för lång, det är även helt fel vinkel fram, den följer inte hans bogar. Våran andra sadel däremot, våran bling-bling sadel, den låg riktigt bra. Den låg bäst av alla sadlar vi provade, den var något vid fram, men det blev perfekt när vi la på kilpadden under. Vi beställde även ny padd av Peter, han skulle kolla vilka färger det fanns att välja på och höra av sig om några dagar. Vi passade på att köpa ett nytt bett också, vi får se sedan om det är lika snyggt som det såg ut på bilden. Det vi har nu funkar ju bra, han verkar trivas med det, men tyvärr så är det väldigt slitet.

Jag måste verkligen börja motionera nu alltså, känner hur jag vräker i mig godis just nu. Kommer se ut som en flodhäst snart! Måste skaffa lite disciplin!

(Före)Bilder på lägenheten kommer sen när jag fixat kamera.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0