Utgång Falun och vitt bord

För en vecka sedan hittade mamma ett gammalt bord efter Farmor och Farfar som stod i deras garage, det var gräsligt fult med röd flagnad färg och jätte slitet. men jag gav mig sjutton på att jag skulle fixa till det med lite färg. Så jag stod och sandpapprade och skrapade av gammal färg och sedan målade jag det på altanen. Tänkte först att det nog inte skulle ta så lång tid att måla, men det tog 4 timmar att göra klart det! Och då behövdes det ändå målas en gång till! Dagen efter så målade jag det en andra gång, och det blev riktigt  bra eller hur?!

Nu står det här ute på min balkong, nu gäller det bara att köpa ett par passande stolar till.




Nu har jag bott här i min lägenhet i.... jag vad blir det nu? en vecka snart? Haha har ingen koll. Det var lite ensamt första natten och jag vägrade i princip att gå å lägga mig i min ensamma säng. Men när klockan började närma sig 03:00 så blev jag så tung i ögonlocken att jag däckade direkt när jag la huvudet på kudden. Det har blivit lättare för varje natt, att sova ensam. Trivs ganska bra här än så länge, det saknas väl lite saker än så länge. Har ingen tv-bänk utan min fula tjocktv s står just nu på ett litet brunt bord som jag lånat av mamma och pappa. Min tvbänk står fortfarande kvar hemma hos Erik, det har inte blivit av att vi hämtat den än för Anders jobbar hela tiden när pappa inte jobbar, så då kan inte han hjälpa till. Bänken är väldigt tung tydligen enligt Erik så det behövs två "starka karlar" för att bära upp den hit.

Erik har varit borta i Skelefteå (stavning?) i en vecka med familjen i sommarstugan. Men nu idag så kommer han hem igen.

Igår kväll åkte jag till Mathilda och Malin som var hemma hos Mathildas föräldrar i Ornäs. Det var rätt krångligt att hitta dit för mig som har noll lokalsinne och är ganska blond. Men med lite hjälp av Malin på telefon så gick det bra. Jätte fint hus var det! Vi förfestade på deras balkong, och satt och snackade och skrattade hela kvällen. Sedan tog vi mammas bil ( som jag lånar) in till Falun och gick ut på Victoricella, som är en nattklubb jag aldrig varit på. Har ju knappt varit å festat i falun alls. Har bara varit på Etage/Palatset, men det var ju länge sedan. På victoricella var det supermycket folk och Sjukt varmt!! Det rann svett mellan låren typ. Vi hade riktigt roligt i alla fall och dansade en hel del trots trängseln och alla som knuffades. Mathilda fick även syn på någon snygging som vi "stalkade" hela kvällen haha. Tyvärr så vågade hon inte lägga in en stöt.

Sen efteråt så sjutsade jag hem mathilda och malin och åkte hem hit och däckade.

Nu idag blir det en Kupolentur med Sara, och senare idag kommer pappa hit och ska fixa min garderobsdörr som ramlat ner.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0