Galopp runt Bysjön, pigg häst!



Idag så har jag suttit och Pysslat med ett husbygge i The Sims 3. Mina simmar har samlat ihop tillräckligt mycket pengar för att det skulle räcka till ett superfint hus. Jag är inte klar än, men det ser fint ut än så länge! Haha lite geekigt kanske, men det skiter jag i för det är skitkul.

Mamma skulle ju egentligen på tävling idag tillsammans med Ullis och Ronja, men mamma hade varit klantig nog att ta på sig träskor när hon skulle sätta i motorvärmaren igår, så hon halkade på isen och slog sig rätt rejält. Hon har inte sovit något i natt knappt och kunde inte åka på någon tävling tyvärr. Så idag så ville hon att jag skulle ta honom, och han har vilat i 2 dagar så han var mer än superpigg kan jag meddela! Vi red runt bysjön, först tänkte jag strunta i det och rida på ridbanan istället på grund av alla snöskotrar som brukar vara ute. Jag har faktiskt blivit lite rädd för dom. Men jag gav mig sjutton på att jag skulle ut ändå, det var ju strålande sol!. Tailor ville inte skritta utan taktade sig igenom hela ridturen, och jag lät honom galoppera på i bra fart långa stunder för att han skulle bli trött. Men inte hjälpte det! Han var lika pigg ändå, trots att han var genomblöt i svett.

Han fick syn på några människor som var ute och åkte längdskidor på sjön, och dom var tydligen väldigt farliga och spännande. Han stirrade på dom en lång stund.

När vi kom tillbaka till stallet så kom Ullis Och Ronja hem från tävlingen, det hade gått fint sa dom :)

Vi får se om jag och Erik ska gå på Bio ikväll, för att fira 4 års dagen som vi hade i Torsdags. Jag vet inte om det går någon bra film, men det vore ju kul att testa på att kolla på en 3D film.

Här är ett galoppklipp! Fort går det!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0