Ridning på bana och i skogen med Lina

Åh att det aldrig kan få vara helt bra, nu har min mobilkamera tackat för sitt. Den fungerade utmärkt igår förmiddag, för då filmade jag ju en snutt när jag galopperade. Men efter det så har den slutat fungera, den blinkar bara varje sekund och så blir det svart. Det händer ingenting när man trycker på touchknapparna heller. Orka! Så himla krångligt att behöva skicka in den till CDON, och så går det säkert inte ens på garantin. För dom brukar alltid försöka hitta på något, att det t.ex beror på fuktskada eller något liknande.

Idag har det varit superfint väder ute igen, så först knallade jag iväg och bokade tvätttid IGEN, eftersom vi inte hann tvätta klart allting i tisdags. Sen körde jag iväg till stallet. Lina var där så vi gjorde iordning hästarna och red på ridbanan i nån timme. Tailor var väldigt medgörlig till att börja med, blev helt förvånad för han gick sjukt avslappnad och i bra form hela tiden. Men sen var det dags för galopp, och där har vi helt klart mer problem. Vänstervarv går helt okej, men i höger varv är det katastrof rent ut sagt. Jag sitter helt knasigt så han missförstår mig hela tiden och får för sig att jag vill att han ska byta galopp. haha.. ett tag där så böt han galopp i varannat steg 3 gånger ! Inte illa... men inte riktigt det jag ville :S.
Det gick i alla fall bättre på slutet, när han fick galoppera i lite mer tempo  för det tycker han inte är lika jobbigt. Efter timmen på ridnanan så ville Lina att jag skulle hänga med ut en tur i skogen, för hon har i princip aldrig ridit ut på Jackie då hon bara är 3 år. Vi red genom byn och sedan genom tunneln och längs banvallen och genom mörka skogen hem. Jag var lite orolig att stigen genom mörka skogen skulle vara kletig eller så, men underlaget var riktigt bra faktiskt. Jackie skötte sig rätt bra, men på ett ställe började dom tramsa lite och backa, men det gick bra till slut.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0