Testar konad nail art




Jag har ett bra tag nu velat köpa "Konad nail art". Det är en speciell teknik med stämplar som man använder för att få naglarna att se riktigt proffsiga ut. Jag beställde ifrån www.Nelly.se, som mest har kläder med även mycket annat. För att använda konad så behöver man rätt mycket prylar. Först behöver man flera olika bildplattor, det ser ut som en rund metallplatta med olika figurer inristade. Sen behöver man speciella nagellack som har en speciell konsistens som liknar gummi. Man behöver också en skrapa och en mjuk stämpel. Först så kan man måla nageln i den grundfärg man önskar (jag har valt svart/vit som ni ser), och man använder vilket vanligt nagellack som helst. När det har torkat så väljer man ett motiv ut någon av plattorna. Sedan penslar man på ett lager speciallack på motivet och drar av överflödigt lack med skrapan. Sedan får man var snabb att trycka stämpeln på mönstret så fastnar motivet på den. Sedan trycker man på stämpeln på nageln i en rullande rörelse. Klart!

Det kanske låter som att det inte skulle  vara så svårt, men jag kan meddela att det tog en himla massa tid och det blev fel väldigt många gånger. Ni ser på bilden att hela mönstret i bland inte riktigt har fastnat. Nu var det här ju min första gång, och jag har hört att det tar ett bra tag att lära sig göra det snyggt. Så jag får ha lite tålamod. Sjukt snygga naglar får man i alla fall, och det här har blivit väldigt populärt, särskilt i Asien.

Kommentarer
Postat av: DUTTII FLICKA

Åh vad snygga!

2011-04-20 @ 23:05:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0