KONAD på Nadia, och praktikUpdate

Tillbaka efter min lilla "Bloggpaus". Jag har legat i influensa, som konstigt nog satt sig mest i nacken och skallen då jag knappt kunnat röra mig, ännu mindre sova. Febern är nu helt borta och nacken är mycket bättre! Tur man har en pojkvän som kan ge en nackmassage med den underbara Aloevera lotion.

Jag fick väntade på att Leena skulle ringa, men hon gjorde det aldrig så jag bestämde mig för att ringa själv. Det första hon sa var att hon hade haft så mycket att göra att hon helt glömt bort det. Hon sa också att jag gärna fick ha praktik där. Det är ju inte förrän vecka 13 så det blir lite slötid tills dess. Men så förra veckan så ringde en tjej därifrån och frågade om jag ville passa på att sitta "sminkmodell" för Leena skulle ha en make up kurs i kurslokalen. Jag talade om att jag gärna ville sitta som modell, och att det säkert skulle vara lärorikt. Tror ni inte på fan att jag åker på influensan dagen innan, och ligger som ett kolli dagen jag skulle dit. Jäklar va dåligt det kändes att ringa och säga att jag inte kunde komma. Självklart kan man inte hjälpa att man får flunsan, men ändå. Det känns som att man alltid blir sjuk precis när man ska iväg på något viktigt.

Idag har Nadia varit här och försökt pigga upp mig, vilket hon alltid lyckas med! Hon övertygade mig om att hennes naglar behövde en renovering. Så jag försökte mig på KONAD NAIL ART igen, det gick väl inte riktigt som det var tänkt. Blev inte särskilt bra alls om jag får säga det själv. Det svåraste hittills är att få till placeringen av motivet exakt där man vill ha det på nageln. Det är särskilt svårt om man ska ha flera olika motiv, då hamnar dom ofta lite på varandra. Särskilt om nageln är liten.

Men, men "Practice makes perfect" som man brukar säga.

Nu måste jag bara fixa mina naglar också , men orkade bara med henne idag;P Man får ganska ont i huvudet av ångorna från allt nagellack och borttagningsmedlet.




Kommentarer
Postat av: Frida

Snyggt! Spelar ingen roll att det är lite överlappande på vissa ställen tycker jag

2011-03-15 @ 20:32:09
URL: http://www.konadstamping.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0