Praktikstart och burbygge

Oj oj oj vad jag är trött! Kunde inte somna inatt för jag har vänt på dygnet, så jag somnade säkert runt 4-5 och jag skulle upp halv 7 för jag skulle till tandläkaren. Liiite tröött kan man säga att jag var, men jag är ännu tröttare nu ju längre dagen går. Erik har varit hemma från jobbet idag, hans mage är inte så bra idag. Vet inte riktigt vad det är frågan om.

Igår åkte jag och Erik runt och försökte hitta en simpel träskiva att sätta i nya Hamsterburen. Det är redan två våningar, men efttersom den är så hög så vill jag sätta dit en eller två våningar till så man utnyttjar hela buren. Att hitta en vanlig skiva kan väl inte vara så svårt tänkte jag... Tji fick jag! helt omöjligt tydligen om man inte vill punga ut med 800 spänn. Herregud jag vill ju bara ha en vanlig skiva, har inga krav direkt  bara den är tillräckligt stor och inte allt för tjock. Pappa kommer hit om en stund så ska han ta lite mått på den och så ska en snickare som pappa känner fixa en hylla :)

I Måndags började praktiken på Lust och Fägring. Jag var rätt nervös innan men lugnade ner mig ganska snabbt när jag kom dit. Leena och jag satt å pratade lite samtidigt som hon åt lunch, och vi kom överens om att jag ska vara där tre dagar i veckan till att börja med. Arbetsträning är ju meningen att det ska vara i lugn takt, så det inte går åt skogen. Efter det så visade hon mig alla produkter dom har och det var en HEL DEL kan jag säga. Hon sa att det är viktigt att jag lär mig produkterna utifall att någon kund frågar. Hur sjutton ska jag lära mig det? :S Var en miljon flaskor och alla såg likadana ut. Det var en liten boschyr till varje flaska, men information om produkten.
Aja det får lösa sig på något sätt, får väl satsa på att lära mig två varje dag eller något. Sedan så skulle Leena förbereda för eftermiddagskursen, så jag hjälpte henne att häfta ihop fem tygbitar i olika nyanser av samma färg. En vinter,sommar,vår och en höst färg. Hon ska använda dom för att visa kursdeltagarna hur dom ser vilken årstid man är, för att veta vilka färger man passar i. Efter en stund var det dags för Leena att ta hand om en kund, hon skulle tatuera dit ögonbryn då hon knappt hade några naturliga. Kunden fick halvligga i en stol medan Leena tatuerade med en pennliknande sak. Efter det var det dags att gå hem.

Svårt att säga om det kommer bli roligt än, känns som att jag kanske kommer få lite ont om saker att göra. Men det är ju alltid lite svårt i början på en praktik att ta för sig.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0