Nya Gliddojjor till hästen

Idag när jag vaknade kände jag mig riktigt seg. Magen har betett sig lite illa efter att jag råkat dricka 8 dagar gammal mjölk (Hade oboy i så kände inget), men kära mamma var hit med blåbärssoppa som hjälpte rätt bra. Efter någon timme kvicknade jag till och tog en cykeltur runt på stan. Jag gick in på Kommnual facket och vågade tycka på knappen som det stod "LARM" på ( Jag vågade inte i förrgår), då kom det en snubbe och öppnade dörren och han gick iväg och talade med någon chef. Tyvärr så hade dom inte tid med någon praktikant då dom höll på att bygga om, så det var lite kaos för tillfället. Jag var välkommen att höra av mig längre fram om det fortfarande var aktuellt. Efter det så cyklade jag vidare till kupolen en sväng, köpte len solskyddskräm från Hawaiian Tropic som luktar kokkos (stavas?). Sen åkte jag hem och väntade tills Erik kom hem så jag kunde ta bilen till Kiropraktorn igen. Han gjorde samma behandling på mig den här gången, och han sa att jag kändes lite mindre stel i bröstkorgen. Men jag behöver fortfarande få två behandlingar till. Inte vet jag om dom blåser en på pengar, men jag känner mig åtminstone mycket mer rörlig, och det funkade även bättre att rida. Jag får ner mitt högerben bättre i stigbygeln. I och för sig så har ju Tailor också fått kiropraktor behandling så det kan ju ha hjälpt till en del.

När jag kommit hem från kiropraktorn så åkte jag och mamma till ridhuset med Tailor. Ullis och Adelina har dragit ner till Bökeberg på tävlingarna, så vi har alla hästar att ta hand om. Det blir ju en del mocka av kan jag säga. Idag hade dock Anders mockat åt alla hästarna så vi slapp det. Istället kunde vi ta transporten å åka. Tailor känns mycket bättre att rida, han känns mjuk och avslappnad. Vi åkte till ridhuset idag för att vi ville testa dom nya slideskorna som Peter satt på honom. Pappa har borrat hål i dom så vi kan ha broddar iskruvade när han är i hagen och ta ur dom och sätta i blindplugg när vi rider. Vi vågar inte chansa igen och köra utan brodd, då han skadade sig så rejält sist. underlaget i Lisselhaga är väl inte det bästa att slieda på, men vi lyckades få till ett par! Läskigt var det i början jag skrek å mamma skrattade hahaha. Det gäller ju att lära sig att få ner röven i sadeln och inte studsa så hemskt. Det var dock lite svårt då han grävde ner sig i gruset och det blev studsigt.

Här är ett litet klipp på ett stopp



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0