Praktikletande och Solning

Igår så var jag först iväg på möte på Cozmoz hos Annelie. Vi diskuterade om vart jag kunde söka praktikplats någonstans. Det stod helt still i skallen på oss båda. Jag vill inte vara på något ställe där man måste ha hand om massa kunder när jag mår illa, för det tyckte jag var jätte drygt på Lust&Fägring. Jobbigt att vara jätte glad och klistra på ett leende när man inte mår så bra just den dagen. Så jag och Annelie pratade om att ett ställe med adimistrativa uppgiftter kanske skulle passsa mig bättre. Hålla på med pappersarbete och en del data jobb skulle jag nog tycka bättre om. Då kom vi att tänka på något fackförbund. Så igår var jag iväg på en promenix till Kommunals fackförbund som ligger vid gamla skatteverket. Jag gick in där, men det var låst? Det fanns en knapp som det stod "larm" med stora bokstäver på, men jag vågade inte trycka så jag gick till Mäklarhuset istället och hörde om praktik där. Chefen var inte där så jag skulle komma tillbaka senare, och senare skulle det visa sig att det var en riktigt otrevlig chef som gick mitt i vårat samtal typ. Nej Mäklarhuset vill jag aboslut inte vara på.

Igår efter mötet gick jag då till Tunabyggens kontor med Ronja som sällskap (vi skulle sola efter). Killen i receptionen sa att han skulle ge mitt nummer till någon och att den personen skulle ringa upp mig. Undrar bara när det blir, om 3 veckor eller? Hoppas den ringer snart.

Sedan gick vi till Må Battre och solade en halvtimme. VARMT!, inte blev jag brun heller, det känns inte som det tar något på mig. Ronja kom ut helt röd och brun.

På eftermiddagen for jag iväg till stallet och tog en lugn ridtur på Tailor, då han fått kiropraktorbehandling för fyra dagar sedan och får bara ridas försiktigt. Jag skrittade genom byn och en kort sväng på ridbanan.
Påkvällen hade jag och Ronja bestämt att vi skulle springa runt älven (Jo du läste rätt?!), men det började regna, så vi bestämde oss för att kolla på film och vräka i oss godis istället här hemma. Det blev Harry Potter och dödsrelikerna, tyvärr var den inte bra alls då den var seg och väldigt deprimerande/grå.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0