Eurovision och Sliedskor

 

I Tisdags var det dags för Semifinal 1 av Eurovision song contest. Jag är ju en riktig shlagernörd kan jag säga, och har varje år tittat på alla bidrag på youtube flera gånger innan det faktiskt sänds på tv. I år var det faktiskt riktigt hög kvalité på bidragen (jämförelsevis mot tidigare år) Erik Saade som tävlade för Sverige var med på Semifinal 2 som sändes i Torsdags. När alla bidrag hade sjungit så var det dags att få veta vilka 10 bidrag som gått vidare till final. Alla nio platser hade blivit fyllda och det var bara en plats kvar och Sverige hade inte blivit uppropat än! Jäklar vad nervöst det var, och man hann ju tänka flera gånger om att vi skulle missa finalen precis som förra året. Men till slut skrek programledaren "Sweden" , och man kunde pusta ut.

På lördagen var det då dags för final och jag och mamma och pappa åkte hem till brorsan och käkade ostbågar och tittade. jag hade nog förväntat mig en 6 placering som bäst kanske. Men under halva röstningen ungefär så låg vi 1a! Det slutade med en tredje placering efter att ha blivit nerputtade av Italien från andra platsen.

bästa resultatet på många år för Sverige =)

 

Idag så skulle hovslagaren komma till stallet och sko Lillebror och Tailor. Mamma jobbade så pappa gav mig skjuts dit så hann jag rida honom medan han skodde Lillebror. Det började ösa ner regn när jag red, så jag blev pissblöt! men Tailor var jätte snäll å rida! Han verkar gilla regn! Jag blev helt iskall för håret var pissblött medan jag väntade på att Peter skulle bli klar med Tailor. Vi satte dit Slides bak, men pappa hade gjort broddhål bak så han kan ha blodd i hagen så han inte skadar sig igen. Nu gäkker det  bara att hitta något bra ställe att slieda på. Lövåsen kanske.

 

 






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0