Tävling i Fagersta

Tyvärr så har jag lyckats tappa min digitalkamera i golvet för första gången någonsin, och självklart var linsen ute och såklart så skulle den landa precis på den så den blev sned. Nu går det inte att ta in linsen och det går inte att ta kort :(. Vet inte hur jag ska göra nu, om jag ska lämna in den på service, frågan är ju vad det kommer kosta. Jag har ju haft kameran i ca 4 år, så den har ju gått ner mycket i värde. Borde väl egentligen köpa en ny kamera men har inte riktigt råd med det just nu. Så det är därför det är lite dåligt med uppdateringar här på bloggen, det är helt enkelt inte lika kul att blogga när man inte kan ta kort.

I Lördags var det dags för tävling för mig och mamma i Fagersta. Mamma tog häst och transporten och åkte till Fagersta tidigt på morgonen, då hon skulle vara med i förmiddagsklasserna. Jag tog egen bil dit efter lunch. Jag trodde att det skulle bli svårt att hitta, det var ju ändå 8 mil dit. Men det gick ganska bra faktiskt. Väl där så berättade mamma att Tailor betett sig hemskt inne på tävlingsbanan. Han hade varit galen vid grinden och vid bommarna hade han fått panik och nästan stegrat sig. Lika galen hade han varit i dom andra klasserna, så mamma blev diskad två gånger.

Jag var anmäld till två klasser på eftermiddagen Western Horsemanship D och Reining D. Först funderade jag på att stryka mig när jag hörde hur han hade betett sig, men jag tänkte "what the hell, vi testar". Jag och mamma trodde att min klasser skulle vara runt 4-5 på eftermiddagen kanske, men så tittade vi på startlistorna och inser att det är 20 startande i både Trail D och Western Riding D. Detta kommer då ta 2 och en halv timme minst! Det måste ju vara något form av rekod i anmälningar =) Jätte kul verkligen ! Men lite drygt att vänta så länge. Jag tyckte synd om mor som hade fått hålla i hästen och vänta heeeeela dagen, eftersom vi inte hade någon hage att ställa honom i. Efter mycket väntan så bestämde jag mig för att efteranmäla mig till Western Riding D, då det var så tråkigt att vänta att jag ville ha något att göra. Jag kunde mönstret redan innan eftersom vi tränat det på Meja. Det gick ganska bra för iss, Tailor hade lugnat sig något, men drog iväg i galoppen på sista snett igenom. Vi fick en 9onde placering av 20 startande. Helt okej. Sen var det dags för WH D, och det gick inte alls! Domaren hade valt ett jätte svårt mönster, det var trav galopp och skritt om vartannat i halvcirklar. Vi tränade på det mönstret i Lisselhaga någon dag innan och jag kunde knappt genomföra det. Både jag och Maja Halse tyckte att det var ett aldeles för svårt mönster att ha på D nivå. Tailor laddade som fan i galoppdelen så det blev katastrof. Kom sist i den klassen tror jag. Sedan var det bara Reiningen kvar och jag hade inga förväntningar alls trots att det ju är hans specialitet. Det gick väl ganska bra i början även om jag hade fullt shå att försöka lugna ner honom. Han var nära att resa sig i spinnen. Men det gick bra ändå. Tyvärr så  misslyckades jag med ett galoppombyte och han böt inte, vilket jag inte ens märkte?! Så red runt ett helt varv i fel galopp, och det får man jätte mycket minus för. Trots det så kom jag 5a av 11. Hade jag inte ridit i fel galopp så hade jag kanske fått en bra placering ändå.

När reiningen var över så var klockan hur mycket som helst. Det tar ju en timme att åka hem också, och vi hade ju inte ätit nån middag. Kom hem runt 11 på kvällen, och jag dog nästan av hunger. Kastade i mig mat.

Har inga bilder tagna med min kamera utan mamma skickade några från sin. Fler bilder kommer i något annat inlägg.




Transporter uppställda, vår den gröna längst till vänster. Tailor kunde inte sitta fast han vandrade runt hela tiden



Sötmulen



Den eviga väntan på att klassen ska börja. Riktigt varmt var det i solen med svarta kläder, lite för varmt faktiskt.



Hästen ser cool lugn ut, men skenet kan bedra..

Kommentarer
Postat av: Smsa Låna

För en gångs skull lärde jag mig något genom att läsa en blogg. Det är inte alltid man gör det direkt, tack för att du lägger ner din tid på att blogga :D.

2011-07-19 @ 21:04:30
URL: http://smsalåna.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0