Dumma tvättregler, Shopping

Hade bokat tvättid idag som började klockan 4. Dock så slutar jag ju inte praktiken förrän halv 5 på dagarna så jag tänkte ju såklart att jag skulle börja tvätta så fort jag kom hem, då jag har rätt mycket tvätt som skulle tvättas. (Tvättar en gång i månaden) När jag gick ner till tvättstugan var klockan ungefär 5. Då står det en tant där inne som precis har laddat iordning två maskiner med sin tvätt. "Det är ju den 9onde idag och jag har bokat tvättstugan" Sa jag då. "Ja men klockan är 5 nu och du har ju inte börjat tvättat så då får vem som helst tvätta" sa hon då. Riktigt sur blev jag då hon var tvungen att köra klart sina maskiner eftersom dom redan börjat gå. Men sen när jag går ner dit läser jag på regellappen utanför och tji fick jag... Tydlligen om man inte börjat tvätta inom en timme så får vem som helst tvätta. Hur sjuk är inte den regeln? Då kan jag ju aldrig tvätta eftersom jag aldrig slutar tidigare! Har man bokat så borde man väl få börja tvätta när sjutton man vill?! Får ju tvätta fram till 9?! Inte så kul att behöva tvätta på helgen direkt..


Aja.. Får väl köpa en tvättmaskin sen.

Praktiken går bra iaf, idag har jag suttit inne hos Hans vid ett litet bord brevid hans för det fanns ingen annanstans att göra av mig, då alla andra rum var upptagna ;P . jag satt där med datorn och sorterade bland alla deras worddokument som dom antaligen samlat på sig under x antal år. Lite drygt är det allt, men det behövs ju göras och jag förstår inte vem som skulle gjort det om jag inte var där. Maja sa till mig idag att dom är super glada att jag är där och att jag får stanna så länge jag vill, hon lät lite orolig när hon insåg att jag snart varit där 3 månader och att det ju var planen. men då sa jag att det blir säkert längre så länge det är okej med Annelie och Jennie och det tror jag väl och hoppas att det är.

Pappa har köpt en billig bil till sig själv som överasskning till mig, att jag då får ta Gula-faran (volvon) ! Så jag kan hjälpa mamma med stallet å så! Går ju inga bussar dit. Kanonglad blev jag. Dom håller ju på att leta efter en fyrhjulsdriven ny bil som kan dra hästtransport utan problem, men det kommer ta ett bra tag för dom att hitta en då mamma jobbar när pappa är ledig, och tvärtom. Så dom hinner aldrig åka å titta på några bilar innan dom stänger.

Igår tog jag mig en tripp till kupolen för att köpa lite kläder, gick in på New Yorker och stannade där en timme och provade mycket kläder. Jag kom hem med 4 plagg, basplagg. Ska till Kupan med Nadia och Sara imorgon och då ska jag köpa nån mer knäpptröja, då det är bra att ha.






Köpte en lila mysig kofta också men den har jag inget kort på.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0