En hemsk kaninhistoria

Jag är otroligt sugen på att skaffa råttor, ja "usch" tänker säkert många nu, men dom verkar vara underbara husdjur! Jag kanske inte borde ha husdjur egentligen,  jag tar ju bra hand om Sid, men med kaniner har jag inte haft någon tur direkt.

¤ Min första kanin dog av cancerknöl i ansiktet

¤kanin nummer två blev riven illa av våran katt Honey så hon fick avlivas

¤Kanin nummer tre gnagde hål på burgallret och försökte ta sig ut men fastnade med ögat i gallret och det slets i princip ut

¤kanin nummer fyra blev då så stressad av att bli ensam kvar i buren att den dog av stressen

¤kanin nummer fem skuttade på isen på våran ankdamm som vi hade till våra ankor, och isen brast och kaninen tog sig inte upp och frös ihjäl under isen

¤Kanin nummer sex blev ihjältrampad av våran häst och hittades morgonen efter

¤Kanin nummer sju rymmde och fick huvudet uppätet av en räv

¤kanin nummer åtta rymde och vi hittade aldrig på den

¤Kanin nummer nio fick över natten en flygfä som la ägg i rumpan på kaninen och dom kläcktes på morgonen och började äta av kaninens kött.(Det äcklligaste jag varit med om i hela mitt liv) och fick avlivas någon timme efter.



Det är otroligt synd om alla dom här kaninerna och det låter ju som att vi inte tagit hand om dom, men dom har haft ett bra liv med stora ytor och vi har helt enkelt haft en himla otur! Ska nog inte skaffa någon mer kanin..



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0