Trasig mobil och kartongsortering

Nyss hemkommen från praktiken. När jag kom dit idag så visade det sig att Maja var på möte till klockan 3, så jag knallade upp till Annika istället och frågade om hon behövde någon hjälp. Då sa hon att dom hade sagt att dom ville ha hjälp nere på 1an med att sortera in ärenden i kartonger igen (Fick göra det i förrgår), så vi gick ner dit men då var alla på möte även där. Så i väntan på att dom skulle komma tillbaka så fick jag hjälpa Annika med lite mer korrekturläsning. Det här gången var allt utskrivet på stora planscher och sidorna var i en stor röra så det tog lite tid att hitta rätt, men det gick bra ändå. Idag har jag väl inte mått så där superbra så jag var lite tung i huvudet, så jag känner när jag läser texter att jag lätt glider i väg i tanken trots att jag läser, ni vet sådär att man kommer på sig själv efter ett par minuter och inser att man inte vet alls vad man har läst. Så man kan ju säga att det tog lite längre tid att läsa då jag blev tvungen att läsa om varje sida två gånger.

Klockan 3 så hade han kommit tillbaka på plan 1 (kommer inte ihåg namn) så jag gick ner dit och jag fick vara i ett rum som tillhör en tjej som är på semester just nu. Där inne låg alla ärenden som jag sorterat i nummerordning, sen skulle dom in i kartonger som skulle vara märkta precis med rätt siffor. Problemet var att alla kartonger nästan var fulla redan och då var jag tvungen att lägga till kartonger emellan och då fick jag märka om siffror och flytta och hålla på. Skitkrångligt och astungt (stora buntar papper väger mycket). Det var inte särskilt kul alls, och det är nog det jag tyckt minst om än så länge på praktiken. Dock blev jag inte klar utan jag ska fortsätta imorgon och nästa vecka.

Har nyss lagat mat, potatisgratäng och lövbiff, var länge sedan jag lagade det sist. Det blev gott faktiskt! Är ju väldigt skeptiskt till nya maträtter eller mat jag inte ätit på länge P.g.a illamåendet. Det är ungefär som en gravid som bara kan tänka sig äta vissa saker annars spyr hon, exakt så är jag.

Förkyldningen har inte blivit bättre precis, eller ja jag har ju ingen feber nu, men snorar som sjutton och är tät i näsan. Jag har ju tagit nässprej alldeles för länge nu så får försöka sova i natt utan det ändå. En annan sak jag är lite ledsen över nu är att jag tappade mobilen igår igen i golvet för hundrade gången tyvärr så måste den landat med skärmen nedåt för det blev sprickor över hela skärmen tyvärr..... attans! Men jag får ju skylle mig själv som är så klantig att jag tappar den hela tiden (den är hal!) Den går väl egentligen att använda ändå, trots sprickorna. Men det finns risk för att få glassplitter i fingrarna! Får se hur jag glr om jag ska lämna in den på lagning för 1500 kr, men det känns inte riktigt värt det då en helt ny kostar 2600 kr.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0