KM i Lövåsen

Jag har varit riktigt krasslig dom senaste dagarna med feber och förkyldning, och av någon konstig anledning så blir jag alltid sjuk när det är dags för tävling! För i Lördags var det nämligen dags för KM på Lövåsen. Mamsen hade betalat anmälningsavgiften till mig på 800 kronor, så då var det bara å ta ett par alvedon och köra på trots utmattning. Mamma och Anders (Han ställde upp och hjälpte till) hade tagit kört dit sig själv och Tailor dagen innan och sovit kvar där i sovsalen, men jag hade ingen lust att sova över där så jag fick ta volvon av pappa och körde dit på egenhand på tävlingsdagen. Jag hade lite problem att hitta dit först, för jag körde fel ett par gånger. Jag har ju kört dit förut men det var med pappa och då körde vi en annan väg.

När jag väl kom fram så hade mamma varit med i Trail at hand och det hade gått bra, Tailor kändes lite pigg så jag sa åt mamma att rida honom ordentligt i galopp för att få honom att bli lite tröttare (jag hade ju inga krafter till det). Vi har ju pratat med Walle innan och han har talat om att han brukade rida fram Tailor i timmar och göra honom helt genomsvettig och slut och sedan låta honom vila en timma, sen rida honom genomsvettig igen, SEDAN gå ut och tävla. Annars så är han alldeles för pigg tydligen. Men efter att mamma hade galopperat runt ett tag och hon övade även på ett par bommar, så kändes han cool.

Då var det dags för Trail, för mammas del. Förra tävlingen var han ju helt crazy som vanligt på tävling, så allt gick åt skogen. Han stegrade sig vid grinden och så. Men den här gången så gick det hur bra som helst! Han var cool-lugn även vid grinden! <3

Sedan var det dags för mig att rida Western-riding , det var ett mönster med serpentiner först och 2 galoppombyten och även galopp över bom. Slutade på en Andra plats, jag hade provat att rida mönstret hemma med katastrofresultat, så jag är supernöjd! Han gjorde galoppombyten perfekt, även bomen gick bra!

Sedan var det dags för Pleasure, och det är ju verkligen inte min grej egentligen. Men det känns lätt att anmäla sig till då man inte behöver lära sig något mönster då alla bara rider runt på spåret. Jag har ingen bra sits tyvärr och Tailor har ju ingen pleasure kropp direkt. Det gick väl helt okej han gjorde det han skulle och jag satt antagligen rätt kasst. Sedan lyckades min hatt blåsa av också och landa i spåret (Måste köpa en ny som passar) och 2 minuter senare tappar en till tjej sin hatt, hahaha.. händer inte ofta. Tyvärr är jag lite förvirrad när det kommer till placeringar, men kan det ha varit den klassen jag kom 4a i ? Haha skyller på febern..

Sedan var det Reining- dags och han gick lugnt in på banan och spinn gick rätt bra, när det var dags för volterna höll jag mig inte centrerad och gjorde inte volterna framför domaren, vilket ju är väldigt viktigt i reining. Trots detta så lyckade jag vinna både KM och C i klassen.

Sista klassen var en Pay And Win Western-riding, vilket betyder att alla pengar som betalats i anmälningsavgift gick till vinnaren av klassen. Och jag lyckades kamma hem det! Så vann 400 Kronor, mina första prispengar haha..bra när man är fattig som jag.
Jag kanske ska vara sjuk alla gånger det är tävling då jag verkar prestera bäst haha..syns tydligt på bilderna att jag är sjuk :P

Som sagt så är jag förvirrad i vilken klass jag fick placeringarna och så men tog en bild på rosetterna iaf.


Km rosetten var riktigt stor och fin! Dom andra har jag inte riktigt koll på vilka som hör till vad. Men 4 st vinnar-rosetter känns ju superkul!


Vann lite prylar också, en brösta och örongrej till hästen, en hårgrej till mig och ett kuvert med pengar



Jag och Tailor i Pleasure


Prisutdelning


Inne på Reiningen och gör en spinn


Tailor lite sömnig i slutet av dagen efter 9 klasser


Mamma inne på Trail


Samling av hästar utanför ridbanan

Kommentarer
Postat av: elin

JAHA! så de var allts¨därför han åt gräs.. då vet jag ;) tack så mycket!

2011-10-04 @ 14:17:32
URL: http://wahhlgren.blogg.se/
Postat av: Mysan

Fina bilder :)

2011-11-13 @ 21:02:30
URL: http://mysancarlsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0